Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50670
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çontay, Emine Gaye | - |
dc.contributor.author | Kazak, Sibel | - |
dc.contributor.author | Duatepe Paksu, Asuman | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-08T10:05:47Z | - |
dc.date.available | 2023-04-08T10:05:47Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2148-6999 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.21666/muefd.1094581 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150198 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50670 | - |
dc.description.abstract | Bu makalede TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle 7. sınıf öğrencilerinin okul dışıortamlardaki matematiği fark etmelerini sağlayarak, matematik öğrenmeye yönelikmeraklarını uyandırmak, araştırma, sorGülama ve öğrenme isteklerini tetikleme amacıylagerçekleştirilmiş “Her Yer Matematik” projesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Projekapsamında okul dışı ortamlarda matematik öğrenme etkinliklerine katılmış olmanınöğrencilerin matematiğe yönelik inançlarına ve tutumlarına etkileri İncelenmiş,katılımcıların proje sürecindeki matematiksel içerik ve matematiği öğrenmeye ilişkindüşünceleri ve projeye yönelik genel değerlendirmeleri belirlenmiştir. Proje etkinliklerinekatılan 15 öğrencinin Denizli’nin bazı mimari özelliklerini İnceleyerek buradakigeometrik yapıları keşfetmesi ve bitki örtüsünü tanıması, şehrin kütüphanelerinde vakitgeçirmesi, bir yandan da bu ortamlarda yer alan matematiği fark etmesi amaçlanmıştır.Bu doğrultuda kütüphane, külliye bahçesi ve mesirelik alan gibi yerlerde matematiköğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Proje etkinliklerinin öğrenciler üzerindekietkililiğini değerlendirmek üzere matematiğe yönelik tutum ve inanç ölçekleri öntest vesontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç boyunca düşüncelerinideğerlendirebilmek amacıyla yansıtıcı günlükler yazmaları istenmiştir. Bunların yanı sıraaraştırmacılar tarafından etkinlikler esnasında gözlem notları tutulmuştur. Elde edilenveriler ışığında, proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerinin öğrencilerinmatematiğe yönelik inanç ve tutumlarında olumlu değişimler sağladığı belirlenmiş,öğrencilerin proje etkinliklerindeki matematiksel içerik ve matematik öğrenmeye ilişkinolumlu düşüncelerinin olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | okul dışı öğrenme ortamları | en_US |
dc.subject | matematik eğitimi | en_US |
dc.subject | matematiğe yönelik tutum | en_US |
dc.subject | matematik hakkındaki inançlar | en_US |
dc.subject | bilim okuluout-of-school settings | en_US |
dc.subject | mathematics education | en_US |
dc.subject | attitude towards mathematics | en_US |
dc.subject | beliefs about mathematics | en_US |
dc.subject | science school | en_US |
dc.title | Okul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Matematik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: “Her Yer Matematik Projesi” | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 541 | en_US |
dc.identifier.endpage | 558 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.21666/muefd.1094581 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1150198 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-13T141700.015.pdf | 945 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
522
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
74
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.