Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇontay, Emine Gaye-
dc.contributor.authorKazak, Sibel-
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:05:47Z-
dc.date.available2023-04-08T10:05:47Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2148-6999-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21666/muefd.1094581-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150198-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50670-
dc.description.abstractBu makalede TÜBİTAK 4004 programı desteğiyle 7. sınıf öğrencilerinin okul dışıortamlardaki matematiği fark etmelerini sağlayarak, matematik öğrenmeye yönelikmeraklarını uyandırmak, araştırma, sorGülama ve öğrenme isteklerini tetikleme amacıylagerçekleştirilmiş “Her Yer Matematik” projesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Projekapsamında okul dışı ortamlarda matematik öğrenme etkinliklerine katılmış olmanınöğrencilerin matematiğe yönelik inançlarına ve tutumlarına etkileri İncelenmiş,katılımcıların proje sürecindeki matematiksel içerik ve matematiği öğrenmeye ilişkindüşünceleri ve projeye yönelik genel değerlendirmeleri belirlenmiştir. Proje etkinliklerinekatılan 15 öğrencinin Denizli’nin bazı mimari özelliklerini İnceleyerek buradakigeometrik yapıları keşfetmesi ve bitki örtüsünü tanıması, şehrin kütüphanelerinde vakitgeçirmesi, bir yandan da bu ortamlarda yer alan matematiği fark etmesi amaçlanmıştır.Bu doğrultuda kütüphane, külliye bahçesi ve mesirelik alan gibi yerlerde matematiköğrenme etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Proje etkinliklerinin öğrenciler üzerindekietkililiğini değerlendirmek üzere matematiğe yönelik tutum ve inanç ölçekleri öntest vesontest olarak kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin süreç boyunca düşüncelerinideğerlendirebilmek amacıyla yansıtıcı günlükler yazmaları istenmiştir. Bunların yanı sıraaraştırmacılar tarafından etkinlikler esnasında gözlem notları tutulmuştur. Elde edilenveriler ışığında, proje kapsamında gerçekleştirilen etkinliklerinin öğrencilerinmatematiğe yönelik inanç ve tutumlarında olumlu değişimler sağladığı belirlenmiş,öğrencilerin proje etkinliklerindeki matematiksel içerik ve matematik öğrenmeye ilişkinolumlu düşüncelerinin olduğu görülmüştür. en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectokul dışı öğrenme ortamlarıen_US
dc.subjectmatematik eğitimien_US
dc.subjectmatematiğe yönelik tutumen_US
dc.subjectmatematik hakkındaki inançlaren_US
dc.subjectbilim okuluout-of-school settingsen_US
dc.subjectmathematics educationen_US
dc.subjectattitude towards mathematicsen_US
dc.subjectbeliefs about mathematicsen_US
dc.subjectscience schoolen_US
dc.titleOkul Dışı Ortamlarda Gerçekleştirilen Matematik Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: “Her Yer Matematik Projesi”en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage541en_US
dc.identifier.endpage558en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.21666/muefd.1094581-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1150198en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T141700.015.pdf945 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

522
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.