Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50693
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aykırı, Kudret | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-08T10:06:33Z | - |
dc.date.available | 2023-04-08T10:06:33Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 1300-1272 | - |
dc.identifier.issn | 2667-4874 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33308/26674874.2022362410 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1135847 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50693 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışma ataması yapılmayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2021 yılında kendi alanlarına ayrılan kontenjan sayılarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Atama kontenjanı sayıları için mücadele eden 20 öğretmen ile görüşülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları şunlardır: Ataması yapılmayan sosyal bilgiler öğretmenleri kontenjan sayıları duyurusu sonrası sağlıklarının ruhsal, fiziksel, sosyal ve finansal açıdan olumsuz etkilendiği görüşündedir. Kontenjanların sayısının düşük olmasını çeşitli nedenlere bağlamışlardır. Ayrıca, ataması yapılmayan sosyal bilgiler öğretmenleri kendileri ve kendilerinin etkin oldukları sosyal medya hesapları dışındaki diğer paydaş kişi ve kurumların mücadele etmediklerini düşünmektedirler ve her paydaşa mücadele stratejileri önerileri sunmuşlardır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Yaşadıkça Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ataması Yapılmayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Alanlarına Ayrılan Kontenjan Sayılarına İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 36 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 491 | en_US |
dc.identifier.endpage | 519 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33308/26674874.2022362410 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1135847 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-13T154905.089.pdf | 774.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.