Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50693
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAykırı, Kudret-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:06:33Z-
dc.date.available2023-04-08T10:06:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1300-1272-
dc.identifier.issn2667-4874-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33308/26674874.2022362410-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1135847-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50693-
dc.description.abstractBu çalışma ataması yapılmayan sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2021 yılında kendi alanlarına ayrılan kontenjan sayılarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Atama kontenjanı sayıları için mücadele eden 20 öğretmen ile görüşülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Veriler tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçları şunlardır: Ataması yapılmayan sosyal bilgiler öğretmenleri kontenjan sayıları duyurusu sonrası sağlıklarının ruhsal, fiziksel, sosyal ve finansal açıdan olumsuz etkilendiği görüşündedir. Kontenjanların sayısının düşük olmasını çeşitli nedenlere bağlamışlardır. Ayrıca, ataması yapılmayan sosyal bilgiler öğretmenleri kendileri ve kendilerinin etkin oldukları sosyal medya hesapları dışındaki diğer paydaş kişi ve kurumların mücadele etmediklerini düşünmektedirler ve her paydaşa mücadele stratejileri önerileri sunmuşlardır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAtaması Yapılmayan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Alanlarına Ayrılan Kontenjan Sayılarına İlişkin Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage491en_US
dc.identifier.endpage519en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.33308/26674874.2022362410-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1135847en_US
dc.institutionauthor-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T154905.089.pdf774.2 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.