Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50694
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzdemir Beceren, Burcu-
dc.contributor.authorArı Arat, Ceren-
dc.contributor.authorAdak Özdemir, Atiye-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:06:33Z-
dc.date.available2023-04-08T10:06:33Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2636-8846-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33400/kuje.1061245-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1143079-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50694-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel okuma özyeterlik algıları ile görsel okuryazarlıkları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın evreni olarak Türkiye’de okul öncesi öğretmenliği lisans programlarında okuyan öğrenciler seçilmiştir. İlişkisel tarama modeli ile deŞenlenmiş bu araştırmanın örneklemi, evrenden basit rastgele örnekleme ile 384 kişi olarak belirlenmiştir. Araştırmaya katılan okul öncesi öğretmen adaylarının %90,1’i (n=346) kadın, %9.9’u (n=38) erkek; %34,1’i (n=131) birİnci sınıf, %32,0’si (n=123) ikİnci sınıf, %22,4’ü (n=86) üçüncü sınıf, %11,5’i (n=44) dördüncü sınıf öğrencisi olduğu belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Eleştirel Okuma Özyeterlilik Algısı Ölçeği, Görsel Okuryazarlık Ölçeği ve araştırmacılar tarafından hazırlanan Demografik Bilgi Formundan yararlanılmıştır. Araştırmada güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon analizi uyGülanmıştır. Yapılan analizler sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının görsel okuryazarlıkları ve eleştirel okuma özyeterlik algılarının günlük ortalama kitap okuma sürelerine ve sahip oldukları kitap sayılarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı belirlenmiştir. Araştırmada yapılan korelasyon analizinde okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel okuma özyeterlik algıları ile görsel okuryazarlıkları arasında pozitif yönde ve anlamlı düzeyde ilişkiler bulunmuştur. Okul öncesi öğretmen adaylarının görsel okuryazarlık puanları arttıkça eleştirel okuma özyeterlik algılarına ait puanlar da artmaktadır. Okul öncesi öğretmen adaylarının öğrencilik süreçlerinde kitap okumaya yönelik teşvik edilmesi ve bu kapsamda okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik çalışmalar yapılması ilerideki araştırmaları için önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKoçaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel okumaen_US
dc.subjectözyeterlik algısıen_US
dc.subjectgörsel okuryazarlıken_US
dc.subjectkitap okuma süresien_US
dc.subjectokul öncesien_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının görsel okuryazarlıkları ile eleştirel okuma özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage435en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.33400/kuje.1061245-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1143079en_US
dc.institutionauthor-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-13T155231.008.pdf902.77 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

190
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

26
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.