Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50700
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAykırı, Kudret-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:06:34Z-
dc.date.available2023-04-08T10:06:34Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2687-3281-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.886055-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1118853-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50700-
dc.description.abstractSosyal bilgiler öğretmeni adaylarının konu içeriğini öğrenme deneyimleri açısından anlamlı bir hizmet ederek öğrenme temelli topluma hizmet uyGülamaları dersi örneği oluşturmak ve oluşturulan bu süreci değerlendirmek amaçlı bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı üçüncü sınıfta öğrenim gören 15 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Öğretmen adaylarının seçiminde amaçlı örnekleme türlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada, görüşme, doküman İncelemesi ve yapılandırılmamış gözlem aracılığı ile veri toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının konu içeriğini öğrenme deneyimleri açısından anlamlı uyGülanabilir bir ders örneği ortaya çıktığı görülmüştür. Konu içeriğini öğrenme özelinde hizmet ederek öğrenme temelli topluma hizmet uyGülamaları dersinin her bir aşamasının önemli olduğu ve her bir aşamada anlamlı öğrenmelerin gerçekleştiği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulGülara bağlı olarak uyGülayıcılara, araştırmacılara ve politika yapıcılara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretmeni Adaylarının Topluma Hizmet Ederek Öğrenme Deneyimlerinin Konu İçeriğini Öğrenmeleri Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage642en_US
dc.identifier.endpage668en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.886055-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1118853en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-15T112042.397.pdf801.91 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.