Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50701
Title: | 60- 72 Aylık Çocukların Öz-Düzenleme Becerileri, Sosyal Yetkinlik Davranışları ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | Authors: | Işıksolu Ayşel, Yeşim Tok, Emel |
Abstract: | Bu çalışmanın amacı, 60- 72 aylık çocukların öz-düzenleme beÇerileri, sosyal yetkinlik davranışları ve problem çözme beÇerilerinin ilişkisini İncelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu okulöncesi eğitim gören 60-72 ay aralığındaki 329 çocuk, onların ebeveynleri ve 24 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan 172 çocuk 60-66 ay, 157 çocuk 67-72 ay aralığındadır. Araştırma grubunun 171’i kız, 158’si erkek çocuktan oluşmaktadır. Araştırma Denizli iline bağlı ilçelerde yer alan okul öncesi eğitim kurumlarında uyGülanmıştır. Verilerin toplanması için "Kişisel Bilgi Formu", "Öz-düzenleme BeÇerileri Ölçeği", "Sosyal Yetkinlik Davranış Değerlendirme Ölçeği "nin sosyal yetkinlik alt boyutu ve "Problem Çözme BeÇerisi Ölçeği " kullanılmıştır. Verilerin analizi için Korelasyon testi uyGülanmıştır. Öz düzenleme beÇerisinin sosyal yetkinlik ve problem çözme beÇerilerini yordamasına yönelik basit regresyon analizi uyGülanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre çocukların öz-düzenleme ve sosyal yetkinlik davranışları ile öz-düzenleme ve problem çözme beÇerileri arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Problem çözme ve sosyal yetkinlik beÇerileri arasında anlamlı ilişki görülmemiştir. Sosyal yetkinlik puanları ile öz-düzenlemenin dikkat, engelleyici kontrol- duygu ve engelleyici kontrol- davranış alt boyutları arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişkili olduğu bulunmuştur. Problem çözme beÇerileri ve öz-düzenlemenin engelleyici kontrol- duygu alt boyutu arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki ortaya çıkmıştır. Problem çözme ile sosyal yetkinlik beÇerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı olarak bir ilişki bulunmamıştır. Öz-düzenleme beÇerilerinin sosyal yetkinlik ve problem çözme beÇerilerini düşük düzeyde yordadığı görülmüştür. Elde edilen bulGülar alanyazında öz-düzenleme, sosyal yetkinlik ve problem çözme beÇerilerinin ilişkisine yönelik açıklamalardan farklılık göstermektedir. Öz düzenleme, sosyal yetkinlik ve problem çözme ile ilgili yapılacak eğitim çalışmalarının düzenlenmesi için önerilerde bulunulmuştur. | URI: | https://doi.org/10.35826/ijoess.2997 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1129891 https://hdl.handle.net/11499/50701 |
ISSN: | 2146-1961 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-15T103045.456.pdf | 416.2 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
488
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
172
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.