Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50720
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Mutlu, Ebru | - |
dc.contributor.author | Duatepe Paksu, Asuman | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-08T10:07:07Z | - |
dc.date.available | 2023-04-08T10:07:07Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1089778 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150109 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50720 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, kesirlerle bölme öğretimine yönelik Mesleki Gelişim Süreci’ne katılan ortaokul matematik öğretmeni adaylarının alan ve alan öğretimi bilgilerindeki değişimi Dörtlü Bilgi Modeli’nin Dönüşüm Bilgisi bileşenine dayalı olarak tespit etmektir. Çalışma 2019-2020 öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören dört son sınıf ortaokul matematik öğretmeni adayı ile nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışmada öğretmen adayları ilk olarak herhangi bir müdahale olmadan kesirlerle bölmenin öğretimine yönelik ilk ders planlarını hazırlamışlardır. Ardından bölme ve kesir konularını içeren Mesleki Gelişim Süreci oturumlarına katılmışlar ve bu süreç tamamlandıktan sonra ikİnci ders planlarını ve kesirlerle bölme konusunu içeren Mesleki Gelişim Süreci oturumlarının tamamlanmasından sonra da üçüncü ders planlarını hazırlamışlardır. Daha sonra, her öğretmen adayının kesirlerle bölmeye yönelik öğretim süreçleri gözlemlenmiştir. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının yazılı dokümanları, gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve gözlemlerden oluşmaktadır. Veriler Dönüşüm Bilgisi’nin alt bileşenleri (örneklerin seçimi, öğretmenin gösterimleri, temsillerin seçimi ve öğretim materyallerinin kullanımı) ile ilişkili tematik kodlamalar kullanılarak içerik analizi ile analiz edilmiş ve öğretmen adaylarının bilgilerindeki değişimler ortaya çıkarılmıştır. Öğretmen adaylarının örneklerin seçimi ve temsillerin seçimi alt bileşenleri kapsamındaki değişimleri diğer alt bileşenlere göre daha fazla olmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dörtlü bilgi modeli | en_US |
dc.subject | dönüşüm bilgisi | en_US |
dc.subject | ortaokul matematik öğretmeni adayı | en_US |
dc.subject | kesirlerle bölmeKnowledge quartet | en_US |
dc.subject | transformation knowledge | en_US |
dc.subject | middle school pre-service mathematics teachers | en_US |
dc.subject | division of fraction. | en_US |
dc.title | Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerle Bölmeye Yönelik Dönüşüm Bilgilerindeki Değişim | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 54 | en_US |
dc.identifier.startpage | 898 | en_US |
dc.identifier.endpage | 930 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1089778 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1150109 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-18T104427.561.pdf | 1.05 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.