Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMutlu, Ebru-
dc.contributor.authorDuatepe Paksu, Asuman-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:07:07Z-
dc.date.available2023-04-08T10:07:07Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1089778-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150109-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50720-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kesirlerle bölme öğretimine yönelik Mesleki Gelişim Süreci’ne katılan ortaokul matematik öğretmeni adaylarının alan ve alan öğretimi bilgilerindeki değişimi Dörtlü Bilgi Modeli’nin Dönüşüm Bilgisi bileşenine dayalı olarak tespit etmektir. Çalışma 2019-2020 öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören dört son sınıf ortaokul matematik öğretmeni adayı ile nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeline dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışmada öğretmen adayları ilk olarak herhangi bir müdahale olmadan kesirlerle bölmenin öğretimine yönelik ilk ders planlarını hazırlamışlardır. Ardından bölme ve kesir konularını içeren Mesleki Gelişim Süreci oturumlarına katılmışlar ve bu süreç tamamlandıktan sonra ikİnci ders planlarını ve kesirlerle bölme konusunu içeren Mesleki Gelişim Süreci oturumlarının tamamlanmasından sonra da üçüncü ders planlarını hazırlamışlardır. Daha sonra, her öğretmen adayının kesirlerle bölmeye yönelik öğretim süreçleri gözlemlenmiştir. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının yazılı dokümanları, gerçekleştirilen yarı-yapılandırılmış görüşmeler ve gözlemlerden oluşmaktadır. Veriler Dönüşüm Bilgisi’nin alt bileşenleri (örneklerin seçimi, öğretmenin gösterimleri, temsillerin seçimi ve öğretim materyallerinin kullanımı) ile ilişkili tematik kodlamalar kullanılarak içerik analizi ile analiz edilmiş ve öğretmen adaylarının bilgilerindeki değişimler ortaya çıkarılmıştır. Öğretmen adaylarının örneklerin seçimi ve temsillerin seçimi alt bileşenleri kapsamındaki değişimleri diğer alt bileşenlere göre daha fazla olmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDörtlü bilgi modelien_US
dc.subjectdönüşüm bilgisien_US
dc.subjectortaokul matematik öğretmeni adayıen_US
dc.subjectkesirlerle bölmeKnowledge quarteten_US
dc.subjecttransformation knowledgeen_US
dc.subjectmiddle school pre-service mathematics teachersen_US
dc.subjectdivision of fraction.en_US
dc.titleOrtaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerle Bölmeye Yönelik Dönüşüm Bilgilerindeki Değişimen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage898en_US
dc.identifier.endpage930en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1089778-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1150109en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-18T104427.561.pdf1.05 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.