Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50721
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİvrendi, Asiye-
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.contributor.authorÖzcan, Özge-
dc.date.accessioned2023-04-08T10:07:07Z-
dc.date.available2023-04-08T10:07:07Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1099625-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150115-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50721-
dc.description.abstractBu araştırmada, 4-6 yaş çocuklarının bilimsel süreç beÇerileri ile öz-düzenleme beÇerileri arasındaki ilişkinin İncelenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama yöntemiyle yürütülen araştırmanın verileri, öğretmen görüşlerine dayalı öz-düzenleme beÇerileri ölçeği ve fen süreçleri gözlem formu aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma 223 çocuk ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde Pearson çarpım-moment korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Analizlerin sonucunda çocukların öz-düzenleme beÇerileri ile bilimsel süreç beÇerileri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzey bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bilimsel süreç beÇerileri toplam puanı, öz-düzenleme beÇerileri alt boyutlarından engelleyici kontrol, çalışma belleği ve dikkat ile istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki göstermektedir. Öz-düzenleme beÇerileri toplam puanı, bilimsel süreç beÇerileri alt boyutlarından fen süreçleri kontrol listesi, bilimsel tutumun gözlemsel envanteri ve sorun çözme kontrol listesi alt boyutları ile istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde ilişkilidir. Ayrıca, regresyon katsayılarının anlamlılığına ilişkin t puanları İncelendiğinde, öz-düzenleme beÇerileri alt boyutlarından dikkat, engelleyici kontrol, çalışma belleği ve okul öncesi eğitime devam yılı ve anne öğrenim durumu gibi bağımsız değişkenlerin bilimsel süreç beÇerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Ulaşılan sonuçlar, öz-düzenleme beÇerilerinin bilimsel süreç beÇerilerinin gelişimi için önemli olabileceğini göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectErken çocukluken_US
dc.subjectÖz-düzenleme beÇerilerien_US
dc.subjectBilimsel süreç beÇerileri.Early childhooden_US
dc.subjectself-reGülation skillsen_US
dc.subjectscience process skills.en_US
dc.titleErken Çocuklukta Bilimsel Süreç ile Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişkien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.startpage988en_US
dc.identifier.endpage1005en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1099625-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1150115en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-15T150430.424.pdf456.72 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.