Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50721
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | İvrendi, Asiye | - |
dc.contributor.author | Erol, Ahmet | - |
dc.contributor.author | Özcan, Özge | - |
dc.date.accessioned | 2023-04-08T10:07:07Z | - |
dc.date.available | 2023-04-08T10:07:07Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1099625 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1150115 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50721 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 4-6 yaş çocuklarının bilimsel süreç beÇerileri ile öz-düzenleme beÇerileri arasındaki ilişkinin İncelenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama yöntemiyle yürütülen araştırmanın verileri, öğretmen görüşlerine dayalı öz-düzenleme beÇerileri ölçeği ve fen süreçleri gözlem formu aracılığıyla elde edilmiştir. Çalışma 223 çocuk ile yürütülmüştür. Verilerin analizinde Pearson çarpım-moment korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Analizlerin sonucunda çocukların öz-düzenleme beÇerileri ile bilimsel süreç beÇerileri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzey bir ilişki olduğu saptanmıştır. Bilimsel süreç beÇerileri toplam puanı, öz-düzenleme beÇerileri alt boyutlarından engelleyici kontrol, çalışma belleği ve dikkat ile istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde bir ilişki göstermektedir. Öz-düzenleme beÇerileri toplam puanı, bilimsel süreç beÇerileri alt boyutlarından fen süreçleri kontrol listesi, bilimsel tutumun gözlemsel envanteri ve sorun çözme kontrol listesi alt boyutları ile istatistiksel olarak pozitif yönde orta düzeyde ilişkilidir. Ayrıca, regresyon katsayılarının anlamlılığına ilişkin t puanları İncelendiğinde, öz-düzenleme beÇerileri alt boyutlarından dikkat, engelleyici kontrol, çalışma belleği ve okul öncesi eğitime devam yılı ve anne öğrenim durumu gibi bağımsız değişkenlerin bilimsel süreç beÇerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu ortaya çıkmıştır. Ulaşılan sonuçlar, öz-düzenleme beÇerilerinin bilimsel süreç beÇerilerinin gelişimi için önemli olabileceğini göstermektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Erken çocukluk | en_US |
dc.subject | Öz-düzenleme beÇerileri | en_US |
dc.subject | Bilimsel süreç beÇerileri.Early childhood | en_US |
dc.subject | self-reGülation skills | en_US |
dc.subject | science process skills. | en_US |
dc.title | Erken Çocuklukta Bilimsel Süreç ile Öz-Düzenleme Becerileri Arasındaki İlişki | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 54 | en_US |
dc.identifier.startpage | 988 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1005 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1099625 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1150115 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-03-15T150430.424.pdf | 456.72 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
122
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
22
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.