Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50741
Title: Okul Psikolojik Danışmanlarının Problemli İnternet Kullanımı Davranışı Olan Öğrencilerle Yaptıkları Çalışmalar
Authors: Siyez, Diğdem Müge
Günlü, Aykut
Keywords: Problemli internet kullanımı
okul psikolojik danışmanı
fenomenolojik araştırma
Abstract: Mevcut araştırmanın amacı, okul psikolojik danışmanlarının problemli internet kullanımı davranışı sergileyen öğrencilere yönelik olarak verdikleri hizmetlere ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma nitel araştırma deŞenlerinden fenomenolojik araştırma deŞeninde Taşarlanmıştır. Araştırmaya ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiş 20 okul psikolojik danışmanı dâhil edilmiş olup, elde edilen verilerin analizi içerik analizi yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre psikolojik danışmanların en çok kullandığı yaklaşımın çözüm odaklı yaklaşım olduğu ve en çok kullanılan tekniğin ise yüzleştirme olduğu belirlenmiştir. Ayrıca okul psikolojik danışmanlarının öğrenciyle ve aileyle işbirliği yapmakta zorlandıkları saptanmıştır. Bu nedenle ailenin sürece sağlıklı bir şekilde dâhil edilmesi gerektiği düşünülmektedir. Ayrıca okul psikolojik danışmanlarının verdikleri hizmetlerin büyük bir bölümünün seminerler ve birİncil önleyici hizmetlere dayalı genel bilgilendirme ve farkındalık temelli çalışmalardan oluştuğu saptanmıştır. Bu sonuç problemli internet kullanımına yönelik müdahale programlarına ihtiyaç duyulduğunu ortaya çıkarmaktadır.
URI: https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1141103
https://hdl.handle.net/11499/50741
ISSN: 2147-0146
Appears in Collections:Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-19T111413.128.pdf507.53 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Download(s)

2
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.