Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50759
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazımen_US
dc.contributor.authorUlupınar, Hüseyinen_US
dc.date.accessioned2023-04-10T12:52:00Z-
dc.date.available2023-04-10T12:52:00Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50759-
dc.description.abstractBu araştırma, özel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile sabır düzeyleri arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel ve ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırma evrenini temsil edecek öğretmenler arasından “rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen 130 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan iş yaşam kalitesi ölçeği Van Laar, Edwards ve Easton (2007) tarafından sağlık çalışanlarının iş yaşam kalitesini ölçmek amacıyla geliştirilmiştir. Çalışmamızda kullanılan Türkçeye uyarlaması ise Akar ve Üstüner (2017) tarafından yapılmıştır. Bu ölçeğin iş ve kariyer memnuniyeti, genel iyi olma, işi kontrol edebilme, iş yaşamında stres, çalışma koşulları, aile-iş yaşamı dengesi, iş yaşam kalitesi genel olmak üzere 6 adet alt boyutu vardır. Sabır düzeyinin ölçülmesi için ise Meriç ve Erdem (2022) tarafından geliştirilen “öğretim” ve “etkileşim” olarak iki faktör altında toplanan 11 maddelik “öğretmen sabır ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizleri Jamovi istatistik programı kullanılarak istatistiksel yöntemlerden merkezi eğilim ölçüleri, korelasyon, t testi ve Anova ile yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile sabır düzeyleri arasında pozitif yönlü orta derecede anlamlı bir ilişkinin olduğu göze çarpmaktadır. İş yaşam kalitesi alt boyutlarından “aile içi yaşam kalitesi” alt boyutu cinsiyete göre, “işi kontrol edebilme” ve “çalışma koşularının” branşa göre anlamlı bir fark göstermektedir. Sabır düzeyi alt boyutlarından “öğretim” alt boyutu medeni duruma göre anlamlı bir fark göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitim kurumlarıen_US
dc.subjectiş yaşam kalitesien_US
dc.subjectsabır düzeyien_US
dc.titleÖzel eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ile sabır düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hüseyin ULUPINAR YL Proje.pdf2.61 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

444
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

344
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.