Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50763
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğutaş, Aysunen_US
dc.contributor.authorYeşil,Seheren_US
dc.date.accessioned2023-04-11T07:33:37Z-
dc.date.available2023-04-11T07:33:37Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50763-
dc.description.abstractBu araştırma Denizli ili merkez ilçelerinde farklı kademelerde görev yapan okul yöneticilerinin okullarındaki insan kaynağını tanımalarına yönelik algılarının tespiti amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırma 288 okul yöneticisiyle yapılmıştır. Araştırmada Yöneticilerin Okuldaki İnsan Kaynağını Tanıma Ölçeği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda Okul yöneticilerinin okuldaki öğretmen ve destek personelini tanımada okul yöneticilerinin destek personelini öğretmenlerden daha yüksek derecede tanıdıkları görülmüştür. Okuldaki dezavantajlı ve üstün yetenekli öğrencileri tanıma konusunda süreğen hastalığı (epilepsi gibi) olan öğrencileri tanımada çok yeterli oldukları görülürken üstün zekâlı öğrencileri tanımada yeterli oldukları tespit edilmiştir. Yine okuldaki öğrenci ve veliyi sosyo-ekonomik yönden ve velileri meslek olarak yüksek derecede tanımaktadırlar. Okuldaki sportif faaliyetler ve güzel sanatlarda yetenekli öğrencileri tanıma konusunda spor yeteneği üst olan öğrencileri resim becerisi üst düzey öğrencilerden daha yüksek derecede tanımaktadırlar. Okul yöneticilerinin okuldaki insan kaynağını tanımaya yönelik algıları bütün boyutlar ve genel olarak yeterli seviyededir. Öğretmen ve öğrencilerin diğer özelliklerini tanımada disiplin sorunlu öğrencileri fark etmede çok yüksek yeterlik gösterirken yardıma muhtaç öğrencileri tanıma konusunda yeterli seviyesindedir.Cinsiyete göre okul yöneticilerinin okuldaki insan kaynağını tanıma ve alt boyutlarına yönelik algılarının bütün boyutlarda ve genel ortalamada kadınların erkeklerden daha yüksek ortalamalara sahip oldukları ve kadınların insan kaynağını bütün boyutlarda daha yüksek derecede tanıdıkları bu çalışmayla ortaya koyulmuştur. Çalıştıkları kademeye göre okul yöneticilerinin okuldaki insan kaynağını tanıma ve alt boyutlarına yönelik algılarının bütün boyutlarda ve genel olarak okul öncesinde ve ilkokullarda çalışanların ortaokul ve liselerde çalışanlardan daha yüksek ortalamalara sahip oldukları ve insan kaynağını tanımada daha yüksek derecede oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİnsan kaynağıen_US
dc.subjectokulen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjecttanımaen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Okuldaki İnsan Kaynağını Tanımaya Yönelik Algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeReport-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SEHER YEŞİL 212182009.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

138
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.