Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50950
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇelik, Kazımen_US
dc.contributor.authorSarılar, Elifen_US
dc.date.accessioned2023-05-26T13:40:59Z-
dc.date.available2023-05-26T13:40:59Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/50950-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR5U8IF4yOyjQ4mtKhacDSpvDpNNw9Fz1n38xuIfPKSD5-
dc.description.abstractBu çalışmada Endüstri 4.0’ın yükseköğretim alanı üzerindeki etkisine ilişkin öğretim elemanlarının görüşleri belirlenmiştir. Meslekleri ve örgütleri çok hızlı bir şekilde değiştireceği düşünülen Endüstri 4.0’ın yükseköğretimin amaç, yapı, süreç ve iklim boyutlarında yaratacağı dönüşüme ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerinin belirlenmesi ve konu ile ilgili öneriler sunulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırma için Pamukkale Üniversitesi’nde farklı fakültelerde görev yapmakta olan 20 öğretim elemanı ile görüşme yapılmıştır. Öğretim elemanları ile yapılan bu görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veri toplanmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının Endüstri 4.0 ve bileşenlerine yönelik farkındalık düzeylerinin aynı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Üniversitelerin mevcut amaçları göz önüne alındığında öğretim elemanları arasında bu amaçların ivedilikle Endüstri 4.0 bileşenlerine göre güncellenmesi ve dönüştürülmesi gerektiği ortak fikri mevcuttur. Araştırmada yer alan öğretim elemanları eğitim alanında Endüstri 4.0 bileşenleri ve teknolojik gelişmelerden daha önce 21. Yüzyıl becerilerinin geliştirilmesi ve bunun eğitimin temelini oluşturması gerektiği konusunda hemfikirlerdir. Aynı zamanda mesleklerde de bir değişim ve dönüşüm ön görmektedirler. Endüstri 4.0’ın yükseköğretim kurumlarında örgüt yapısını olumlu etkileyeceğini düşünen katılımcılar üniversitelerde bürokrasinin azalacağını ve işleyişlerde sonuca daha hızlı ulaşacağına inanmaktadırlar. Öğretim elemanlarına göre Endüstri 4.0 etki sürecinde yönetim süreçlerinin daha hızlı, daha verimli ve daha sonuç odaklı olması beklenmektedir. Örgüt iklimi ve boyutları göz önüne alındığında Endüstri 4.0 etkilerinin genel anlamda olumlu olacağı beklentisi hakimdir. Ancak insan ögesine dayanan samimiyet, dayanışma gibi boyutların olumsuz etkilenebileceği ve bireysel alanların artacağı sonucuna varılmaktadır.en_US
dc.description.abstractIn this study, the views of university instructors about the effects of Industry 4.0 on higher education have been presented. It has been aimed at stating the instructors’ views related to the transformation in the objective, structure, process and climate of higher education which will be given rise by Industry 4.0 thought to change jobs and organizations in a very quick way, and also offering suggestions related to the topic has been targeted. The phenomenology design, one of the qualitative research methods, has been used in the study. Fort this research, 20 instructors working at different faculties and schools at Pamukkale University were interviewed with. Data have been collected using a semi-structured interview form in these interviews with the instructors. In the research, it has been concluded that the awareness levels of the instructors for Industry 4.0 and its components are not at the same level. Considering the current objectives of the universities, there is a common opinion among the instructors that these objectives should be updated and transformed according to Industry 4.0 components immediately. The instructors in the research agree that 21st century skills should be developed before Industry 4.0 components and technological developments in the field of education and that this should form the basis of education. At the same time, they foresee a change and transformation in professions. Participants who think that Industry 4.0 will positively affect the organizational structure in higher education institutions believe that bureaucracy in universities will decrease and they will reach results faster in operations. According to the instructors, management processes are expected to be faster, more efficient and more result-oriented in the impact process.of Industry 4.0. Considering the organizational climate and dimensions, it is expected that the effects of Industry 4.0 will be positive in general. However, it has been concluded that dimensions such as sincerity and solidarity based on the human element may be negatively affected and individual areas will increase.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri 4.0en_US
dc.subjectEndüstri 4.0 bileşenlerien_US
dc.subjectYüksek öğretimen_US
dc.subjectEğitim 4.0en_US
dc.subjectÜniversite 4.0en_US
dc.subjectIndustry 4.0en_US
dc.subjectthe components of Industry 4.0en_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectEducation 4.0en_US
dc.subjectUniversity 4.0en_US
dc.titleEndüstri 4.0’in yükseköğretim alanı üzerindeki etkisine ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerien_US
dc.title.alternativeViews of university instructors about the effect of industry 4.0 on higher educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid798088en_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage104en_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept35.01. Foreign Languages-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10542612.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

790
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,194
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.