Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50966
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Duran, Kadriye | en_US |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-31T07:23:22Z | - |
dc.date.available | 2023-05-31T07:23:22Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/50966 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilkokul öğretmenlerinin esenlik algısı düzeyi ile farklı değişkenlerle ilişkisi, öğretmenlik mesleğine bağlılık düzeyi ile farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ve öğretmenlerin esenlik algısı düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine bağlılık düzeyi arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma 2022–2023 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde görev yapan “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 120 ilkokul öğretmeninden elde edilen veriler kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Esenlik Ölçeği” ve “Öğretmenlik Mesleğine Bağlılık Ölçeği” olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Esenlik Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,82 ve Öğretmenlik Mesleğine Bağlılık Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,93 olarak bulunmuştur. İlkokul öğretmenlerinin esenlik algıları altı faktörde incelenmiş (mutluluk ve yaşam doyumu, zihinsel ve fiziksel sağlık, yaşam amacı ve anlamı, kişilik ve erdem, yakın sosyal ilişkiler ve finansal ve maddi durum) olup finansal ve maddi durum faktörünün diğer faktörlere göre daha düşük olduğu görülmüştür. İlkokul öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine bağlılık düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin esenlik algısı ve öğretmenlik mesleğine bağlılık düzeylerinde kişisel özelliklere göre farklılık görülmemiştir. Öğretmenlerin “esenlik algısı düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine bağlılık düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı düzeyde pozitif yönde, orta düzey bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir”. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Esenlik | en_US |
dc.subject | Öğretmenlik mesleğine bağlılık | en_US |
dc.title | İlkokul öğretmenlerinde esenlik algısı ve öğretmenlik mesleğine bağlılık arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Kadriye DURAN YL Proje Danışman İsimli.pdf | 1.5 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
192
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
220
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.