Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50967
Title: | Okul yöneticilerinin yalnız kurt olma ve aldıkları kararlar arasındaki ilişki | Authors: | Duran, Osman | Keywords: | Yalnız kurt doğal karar verme |
Abstract: | Bu araştırmada, okul yöneticilerinin yalnız kurt olma düzeyinin ile farklı değişkenlerle ilişkisi, doğal karar verme düzeyi ile farklı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği ve okul yöneticilerinin yalnız kurt olma ile doğal karar verme düzeyleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2022–2023 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ilçesinde görev yapan “Rastgele örnekleme” yöntemiyle seçilen Ölçek sorularının tamamına cevap veren 120 okul yöneticisinden elde edilen veriler kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler”, “Yalnız Kurt Ölçeği” ve “Doğal Karar Verme Ölçeği” olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Yalnız Kurt Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,78 ve Doğal Karar Verme Ölçeği Cronbach Alpha değeri 0,80 olarak bulunmuştur. Okul yöneticilerinin yalnız kurt olma düzeylerinin düşük olduğu görülmüştür. Okul yöneticilerinin doğal karar verme düzeylerinin de düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin yalnız kurt olma ve doğal karar verme düzeylerinde bazı kişisel özelliklere (yaş, kıdem ve medeni durum) göre farklılık görülmüştür ve bu durum olağan karşılanmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin yalnız kurt olma düzeyleri ile doğal karar verme düzeyleri arasında istatistiksel olarak pozitif yönde, çok zayıf bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/50967 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Osman DURAN YL Proje.pdf | 1.54 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
158
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
132
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.