Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/50971
Title: Okul müdürlerinin yöneticilik rollerine ilişkin öğretmen algılarI
Authors: Kaya, Hilal
Keywords: Yöneticilik rolü
okul müdürü
öğretmen
eğitim
okul
Abstract: Denizli ili merkez ilçelerinde resmi okullarda çalışan öğretmenlerin okul müdürlerinin yöneticilik rollerine ilişkin algılarını tespit etmek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama modelinde ve nicel bir çalışmadır. Kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle ulaşılan 328 öğretmenden “Yönetici Rolleri Ölçeği” ile veriler toplanmıştır. Öğretmenlerin okul müdürlerinin yöneticilik rolleri alt boyutlar ve genel algılarıyla ilgili en yüksek ortalama insan katmanı ve bilgi katmanı boyutlarında iken en düşük ortalama eylem katmanı boyutundadır ve ortalamalar bütün boyutlarda yüksek düzeyindedir. Öğretmenlerin yöneticilerinin yöneticilik rolleriyle ilgili olarak hem alt boyutlarda hem de genel olarak yüksek düzeyde yöneticilik rollerini sergilediklerini düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin yöneticilik rollerine ilişkin öğretmen algıları cinsiyet, medeni durum, branş ve çalıştıkları kademelere göre farklılık göstermemiştir. Ancak yaş ve kıdeme göre farklılık göstermiştir. Yaşa göre bilgi katmanı rolünde 24-30 ile 36-40 yaş arasında ve 24-30 yaş lehine anlamlı fark çıkmıştır. Kıdeme göre insan katmanı ve bilgi katmanı boyutlarıyla genel yöneticilik rollerinde anlamlı farklılıklar çıkmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/50971
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hilal KAYA Proje.pdf3.27 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

356
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.