Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/50984
Title: | eTwinning yapan öğretmenlerin eTwinning projeleriyle ilgili görüşleri | Authors: | Fidan, Gül | Keywords: | eTwinning eTwinner proje öğretmen ortak paydaş |
Abstract: | Bu araştırma Denizli ili Pamukkale İlçesinde eTwinning yapan öğretmenlerin eTwinning projeleriyle ilgili görüşlerinin ortaya çıkarılması amacıyla gerçekleştirilmiştir. Temel nitel araştırma olarak yapılan bu çalışmada, kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla ulaşılan 16 öğretmen çalışma grubunu oluşturmaktadır. Öğretmenlerin eTwinning hakkında bilgi sahibi olmalarında en fazla etkiye sahip faktör arkadaşlar çıkmıştır. Bunu seminer kurs, toplantı ve duyurular izlerken en az etki ise sosyal medya olmuştur. eTwinning projesi yapan öğretmenlerin eTwinning projeleri süreci hakkında en fazla dile getirilen husus faydalı olduğudur. Bunu planlı ve disiplinli temalarıyla kolay ve eğlenceli olarak görenler izlemiştir. eTwinning projeleri yazma ve projeye ortak/ortaklar bulma sürecine ilişkin görüşlerinde ön plana çıkan görüş kolay olmuştur. eTwinner öğretmenlerin eTwinning proje sürecinde üst yöneticilerin tutum ve davranışlarının tamamına yakınının destekleyici olduğunu belirttikleri saptanmıştır. Okuldaki meslektaşların eTwinnig ile ilgili tutum ve davranışlarının da büyük ölçüde destekleyici olduğu belirtilirken bir kısmı ise ilgisiz olarak nitelemektedir. eTwinning projesi yürütme sürecinde yabancı ortaklarla işbirliği hakkında eTwinner görüşleri çok büyük ölçüde olumlu olduğu ve katkı sağladığı şeklindedir. eTwinning projesini sürecinde kendi bilgi ve becerileri hakkında öğretmenlerin çok büyük ölçüde kendilerini yeterli gördükleri ancak çok az kısmının ise geliştirmeliyim şeklinde gelişime açık olduklarını belirttikleri görülmüştür. eTwinning projesi yapan öğretmenlerin “Twinning Live ve Twin Space” portallarının kullanımı konusunda yarısının kullanımı kolay şeklinde görüş bildirdikleri görülürken bazılarının karışık ve zor bazıları ise gerekli şeklinde görüş bildirdikleri saptanmıştır. Öğretmenlerin eTwinning projesi sürecinde kullandığı Web 2 araçlarının kullanımına ilişkin olarak yarısının geliştirici olduğunu belirttiği ve yarısına yakınının önce zor öğrenince kolay olduğunu belirttiği saptanmıştır. eTwinning projesi yapan öğretmenlerin eTwinning projeleri sürecinde yaşanan sorunların çözümüne yönelik görüşlerinin başında ödül ve destek verilmesi, işbirliği ve iletişim, prosedürlerin azaltılması önerileri getirilmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/50984 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Gül FİDAN YL Proje.pdf | 1.38 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
402
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
816
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.