Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51372
Title: | EĞİTİMDE DÜŞÜNME VE ANLAMA ÜZERİNE: H. ARENDT | Authors: | Kökten, Hasret | Abstract: | 20. yüzyılın önemli siyaset felsefecilerinden biri olan H. Arendt’in eğitime dair dikkate değer görülen tespitleri ve önerileri bulunmaktadır. Arendt eğitime dair düşüncelerini ve önerilerini ortaya koyarken öncelikle eğitimin özü olarak doğum kavramından ve doğumun getirdiği umuttan yola çıkar. Bununla beraber doğumun getirdiği çoğulluk ve eylem koşullarına değinir. Arendt için eğitim dünyayı olduğu gibi anladığımız yerdir. Kişi hiçbir yönlendirme olmadan dünyayı ve onun gerçekliğini olduğu gibi anlamalıdır. Bu anlama durumu sonrasında eğitim, çocuğun düşünme becerisi kazanmasına ve geliştirmesine yönelik bir amaca da sahip olmalıdır. Düşünme insanlık için önemli bir beceridir ve eğitim bu beceriyi çocuklara ve topluma kazandırabilecek en önemli yerdir. Bu yüzden eğitim kurumları bu sorumluluğun bilincinde olmalıdır. Bu çalışma Arendtçi bir gözle eğitimin en önemli amacı olarak; anlama ve düşünme becerilerinin gelişiminin önemi üzerinde durmayı hedeflemektedir. | URI: | https://doi.org/10.30794/pausbed.1118276 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1164341 https://hdl.handle.net/11499/51372 |
ISSN: | 1308-2922 2147-6985 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (7).pdf | 798.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
56
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.