Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51391
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoğlu, Nesrin-
dc.contributor.authorBudak, Kadriye Selin-
dc.date.accessioned2023-06-13T19:17:39Z-
dc.date.available2023-06-13T19:17:39Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1301-3718-
dc.identifier.issn2458-8342-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.939653-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1142148-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51391-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların dijital oyun bağımlılık eğilimlerini ve ebeveynlerin kullandıkları rehberlik stratejilerinin ölçülmesi için geçerli ve güvenilir araçlar geliştirebilmektir. Araştırmanın örneklemini Denizli ilinde, resmi anasınıfları ve anaokullarına devam eden çocukları olan 1393 ebeveyn oluşturmaktadır. Çalışma Grubu-I 956 ebeveyn, Çalışma Grubu-II için 437 ebeveynden oluşmaktadır. Alan yazın tarandıktan sonra her iki ölçek için ölçek maddeleri oluşturulmuştur. Araştırmanın geçerlilik ve güvenirlik çalışmaları iki aşamada gerçekleştirilmiştir. İlk olarak ölçme araçlarının geliştirilmesi için açımlayıcı faktör analizi (AFA), ikinci olarak doğrulayıcı faktör analizi (DFA) uygulanmıştır. Her iki ölçek için kapsam geçerliği ve yapı geçerliği uygulanmıştır. Kapsam geçerliğinde uzman görüşünden amacıyla ölçek formları 17 farklı uzmana gönderilerek uzman görüşüne sunulmuştur. Uzman dönütleri ve önerileri doğrultusunda ölçeklerde düzenlemeler yapılmıştır. Ölçme araçlarının yapı geçerliği kapsamında AFA ve DFA analizleri gerçekleştirilmiştir. Ölçeklerin güvenirlikleri Cronbach’s Alpha katsayısı ile incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları her iki ölçeğinin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDijital Oyun Bağımlılık Eğilimi ve Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeklerinin Geliştirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume55en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage693en_US
dc.identifier.endpage740en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.30964/auebfd.939653-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1142148en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-21T112911.384.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

142
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.