Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUsta, Eda-
dc.contributor.authorBayram, Murat-
dc.date.accessioned2023-06-13T19:17:45Z-
dc.date.available2023-06-13T19:17:45Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2619-9548-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33083/joghat.2022.218-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1178731-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51456-
dc.description.abstractEşi benzeri görülmemiş olan salgın bütün sektörleri etkilediği gibi turizm sektörünü de etkisi altına almıştır. Turizm sektörü içerisinde de en çok etkilenen unsurlardan biri otel işletmeleri olmuştur. Bu araştırmanın amacı; salgın döneminde otel işletmelerinin salgına yönelik yaklaşımlarını değerlendirmektir. Bu amaca yönelik olarak, bu çalışmada dünyada önde gelen seyahat haber sitelerinden biri olan skift.com da yer alan haberler incelenmiştir. Dünya genelinde koronavirüs ve turizm ile ilgili haberlerin günlük olarak yayınlandığı bölümlerde yer alan Mart 2020 ile Aralık 2020 tarihleri arasında, otel işletmeleri ile ilgili olan haberler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucu olarak, içerik analizi neticesinde ortaya çıkan temalara göre salgın döneminde sırasıyla seyahat kısıtlaması, koronavirüs yardım paketi, dijital pazarlama, hijyen protokolü, güvenli seyahat, yurt içi seyahatler, kısa vadeli kiralama, temassız teknoloji, yeni otel tasarımları, dijital sağlık hizmeti, kongre turizmi, güvenlik önlemleri, karavan ve kamp turizmi, otel sadakat programları gibi kavramların uluslararası basında yer aldığı görülmüştür. Araştırmanın bir diğer sonucu olarak ilgili sektörel haberler incelendiğinde özellikle koronavirüs sırasında ve sonrasında ülkelerin almış oldukları tedbirler ve geliştirdikleri yöntemler hakkında bilgiler de elde edilmiştir. Buna göre dünyadaki ülkeler sosyal mesafe, sağlık hijyeni, güvenlik stratejileri kurallarını uygulayarak enfeksiyonu önlemeye ve alanında uzmanlaşmış onaylayıcı kuruluşlarla çalışarak iş birliği stratejilerini geliştirmiştir. Aynı zamanda otel işletmelerini kira erteleme, sübvansiyon, vergi erteleme gibi önlemlerle desteklemiştir. Bu kapsamda salgın, hizmet otomasyonu ve gelir çeşitlendirmesini de hızlandırmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofJournal of gastronomy, hospitality and travel (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKORONAVİRÜS SALGINININ OTEL İŞLETMELERİNE ETKİSİ: ÇEVRİMİÇİ HABERLERİN ANALİZİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1530en_US
dc.identifier.endpage1548en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.33083/joghat.2022.218-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1178731en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept21.02. Tourism Management-
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-22T115403.243.pdf856.94 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on May 27, 2024

Download(s)

22
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.