Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51479
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çoban, Gül Ünal | - |
dc.contributor.author | Kocagül, Merve | - |
dc.contributor.author | Büber, Ayşe | - |
dc.contributor.author | Özcan, Erkan | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-13T19:19:13Z | - |
dc.date.available | 2023-06-13T19:19:13Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2822-3535 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2022.1011524 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1175826 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51479 | - |
dc.description.abstract | Küresel ölçekte öğretim programlarında teknoloji entegrasyonu ve argümantasyon sürecine yapılan vurgular, bu çalışmanın ortaya çıkış kaynağını oluşturmuştur. Bu kapsamda bu çalışmada, teknolojik pedagojik alan bilgisi temelinde, pedagojisini argümantasyon yönteminin oluşturduğu eğitimin fen bilimleri öğretmenlerinin bilimsel bilgiye yönelik anlayışlarına etkisi araştırılmıştır. Söz konusu eğitime, Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinden amaçlı örneklem yoluyla seçilmiş top- lam 37 fen bilimleri öğretmeni katılmıştır. Katılımcıların bilimsel bilgi anlayışlarına ilişkin veriler; hipoteze bağlılık, güvenirlik, gerekçelendirme ve yaratıcılık temalarında hazırlanmış toplam yedi açık uçlu sorudan oluşan Bilimsel Bilgiye Yönelik Açık Uçlu Sorular (BBYAUS) yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda katılımcı öğretmenlerin eğitim öncesi ve sonrası ağırlıklı olarak bilimsel düşüncenin önemli olduğuna inanan ancak nasıl olması gerektiği konusunda henüz netliğe sahip olmayan bakış açısına sahip oldukları (2.düzey) belirlenmiştir. Bununla birlikte, eğitim sonrası bilim- sel etkinlikleri düşüncelerden açıkça ayıramayanların (1.düzey) oranı azalırken, bilimsel düşünce ve etkinliklerin önemini ve ayrımını bilip uygulayanların (3.düzey) oranlarının arttığı bulunmuştur. Çalışma kapsamında elde edilen bir diğer bulgu, katılımcı öğretmenlerin bilimsel bilgi anlayışla- rına ilişkin temalardan güvenirlik ve hipoteze bağlılık alanlarında en fazla gelişme gösterdikleridir. Bununla ilgili detaylı analizler, eğitim alan fen bilimleri öğretmenlerinin gerekçelendirme ve güve- nirlik temalarında bilimsel bilgi anlayışlarının 1. düzeyden 2. düzeye, hipoteze bağlılık temasında 1. düzeyden 2. ve 3. düzeye doğru geliştiğini, bununla birlikte yaratıcılık temasında herhangi bir değişiklik olmadığını göstermiştir. Çalışmada kapsamında bilimsel bilgi anlayışları yalnızca tek bir nitel veri toplama aracı ile toplanmıştır. Sonraki çalışmalarda veri toplama araçları çeşitlendirilerek bilimsel bilgi anlayışı konusunda daha zengin veri elde edilebilir. Ayrıca yaratıcılık temasında bilim- sel bilgiye yönelik anlayışların iyileşmesi için etkinliklerde açık uçlu çalışma yaprakları kullanılabilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Educational academic research (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | TPAB Temelli Argümantasyon Eğitiminin Bilimsel Bilgi Anlayışına Etkisi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 47 | en_US |
dc.identifier.startpage | 11 | en_US |
dc.identifier.endpage | 25 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5152/AUJKKEF.2022.1011524 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1175826 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
TPAB Temelli Arg__mantasyon E__itiminin Bilimsel Bilgi Anlay______na Etkisi[#1228984]-2870682.pdf | 4.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
50
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.