Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞatır, Seheren_US
dc.contributor.editorAlkan, Vesile-
dc.date.accessioned2023-07-10T08:52:16Z-
dc.date.available2023-07-10T08:52:16Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51560-
dc.description.abstractAraştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Denizli ili Pamukkale ilçesinde resmi ilkokullarda görev yapan ve sınıfında boşanmış aile çocuğu olan öğretmenlere göre bu çocukların sosyal duygusal gelişimlerine yönelik öğretmenlerin görüşlerinin araştırıldığı bu araştırma nitel ve durum çalışması olarak yapılmıştır. Söz konusu evrendeki 11 öğretmen ile görüşülerek araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile amaçlı örnekle seçimiyle veriler toplanmıştır. Sınıflarında boşanmış aile çocuğu olan sınıf öğretmenlerinin boşanmış aile çocuklarında gözlemlendiği tanışma, konuşma gibi günlük sosyal etkileşime yönelik özel durumlarına yönelik olarak en fazla dile getirilen hırçın ve kavgacı olduklarıdır. Bunun yanında alıngan ve kırılgan, ilgiye muhtaç ve içe kapanık olduklarına yönelik görüşlerinde ileri sürüldüğü tespit edilmiştir. Boşanmış aile çocuklarının akranlarıyla oyun davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinin en fazla bencil davranışlar sergiledikleri şeklinde yoğunlaşmıştır. Bunun yanında lider olmayı isteme, kırıcı olma ve çatışmacı davranışlar şeklinde oyun davranışlarının gözlendiği görülmüştür. Boşanmış aile çocuklarının yarışma gibi etkinliklerde kazanma ve kaybetme durumu tepkilerine yönelik öğretmen görüşlerinin kaybedince çok üzüldüğü kodunda yoğunlaşmaktadır. Bu çocukların empati kurabilmelerine yönelik öğretmen görüşleri büyük oranda empati kuramadıkları yönündedir. Sınıf öğretmenlerine göre boşanmış aile çocuklarının öfke ve sevinç gösterilerinin büyük oranda aşırı uçlarda olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Bu çocukların karar alma ve eylemde bulunmaları konusunda sınıf öğretmenlerinin tamamına yakını bireysel davrandıklarını belirtmektedir. Yine bu çocukların özgüven ve kendilerini ifade etmelerine yönelik olarak özgüveni gelişmiş ve özgüveni düşük olarak farklı görüşlerin olduğu görülmüştür. Çocukların haklarını arama konusunda hırçın ve kırıcı biçimde haklarını aradıkları yönünde büyük oranda görüş bildirdikleri görülürken normal ve olağan biçimde de haklarını arayanların olduğu ileri sürülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectParçalanmış aileen_US
dc.subjectboşanmış aileen_US
dc.subjectçocuken_US
dc.subjectsosyal duygusalen_US
dc.subjectgelişim inançlarıen_US
dc.titleBoşanmış aile çocuklarının sosyal gelişimlerine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Seher ŞATIR YL Proje.pdf983.56 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

240
checked on May 27, 2024

Download(s)

1,474
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.