Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51560
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şatır, Seher | en_US |
dc.contributor.editor | Alkan, Vesile | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-10T08:52:16Z | - |
dc.date.available | 2023-07-10T08:52:16Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51560 | - |
dc.description.abstract | Araştırma 2022-2023 eğitim-öğretim yılında, Denizli ili Pamukkale ilçesinde resmi ilkokullarda görev yapan ve sınıfında boşanmış aile çocuğu olan öğretmenlere göre bu çocukların sosyal duygusal gelişimlerine yönelik öğretmenlerin görüşlerinin araştırıldığı bu araştırma nitel ve durum çalışması olarak yapılmıştır. Söz konusu evrendeki 11 öğretmen ile görüşülerek araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile amaçlı örnekle seçimiyle veriler toplanmıştır. Sınıflarında boşanmış aile çocuğu olan sınıf öğretmenlerinin boşanmış aile çocuklarında gözlemlendiği tanışma, konuşma gibi günlük sosyal etkileşime yönelik özel durumlarına yönelik olarak en fazla dile getirilen hırçın ve kavgacı olduklarıdır. Bunun yanında alıngan ve kırılgan, ilgiye muhtaç ve içe kapanık olduklarına yönelik görüşlerinde ileri sürüldüğü tespit edilmiştir. Boşanmış aile çocuklarının akranlarıyla oyun davranışlarına yönelik öğretmen görüşlerinin en fazla bencil davranışlar sergiledikleri şeklinde yoğunlaşmıştır. Bunun yanında lider olmayı isteme, kırıcı olma ve çatışmacı davranışlar şeklinde oyun davranışlarının gözlendiği görülmüştür. Boşanmış aile çocuklarının yarışma gibi etkinliklerde kazanma ve kaybetme durumu tepkilerine yönelik öğretmen görüşlerinin kaybedince çok üzüldüğü kodunda yoğunlaşmaktadır. Bu çocukların empati kurabilmelerine yönelik öğretmen görüşleri büyük oranda empati kuramadıkları yönündedir. Sınıf öğretmenlerine göre boşanmış aile çocuklarının öfke ve sevinç gösterilerinin büyük oranda aşırı uçlarda olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Bu çocukların karar alma ve eylemde bulunmaları konusunda sınıf öğretmenlerinin tamamına yakını bireysel davrandıklarını belirtmektedir. Yine bu çocukların özgüven ve kendilerini ifade etmelerine yönelik olarak özgüveni gelişmiş ve özgüveni düşük olarak farklı görüşlerin olduğu görülmüştür. Çocukların haklarını arama konusunda hırçın ve kırıcı biçimde haklarını aradıkları yönünde büyük oranda görüş bildirdikleri görülürken normal ve olağan biçimde de haklarını arayanların olduğu ileri sürülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Parçalanmış aile | en_US |
dc.subject | boşanmış aile | en_US |
dc.subject | çocuk | en_US |
dc.subject | sosyal duygusal | en_US |
dc.subject | gelişim inançları | en_US |
dc.title | Boşanmış aile çocuklarının sosyal gelişimlerine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşleri | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.contributor.affiliation | Pamukkale Üniversitesi | en_US |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Seher ŞATIR YL Proje.pdf | 983.56 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
258
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
1,584
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.