Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51926
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÇetinkaya, Gökhan-
dc.contributor.authorPehlivan, Ahmet-
dc.contributor.authorYurtseven, Tuba-
dc.contributor.authorAydın, Mustafa-
dc.date.accessioned2023-08-22T18:48:01Z-
dc.date.available2023-08-22T18:48:01Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51926-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.1286233-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1190620-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin çıkarım becerilerini ölçmek için geçerli ve güvenilir bir değerlendirme aracı geliştirmektir. Değerlendirme aracını geliştirme sürecinde kuramsal ve kavramsal çerçeveden yönelimle ilk aşamada 45 soru hazırlanmış, sonrasında uzman görüşleri, çıkarım türleri ve bir ders saatinde uygulanabilirlik gibi nedenlerden dolayı bu sayı 28’e indirilmiştir. Taslak değerlendirme aracı, ortaokul 5-8. sınıfta öğrenimini sürdüren 500 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Yapılan çözümleme sonucunda, madde ayırt edicilik indeksi 0.30’un altında olan 4 madde değerlendirme aracından çıkarılmıştır. Çıkarım Becerilerini Değerlendirme Aracı’nın en son biçiminde yer alan 24 maddenin her birinin anlamlı düzeyde ayırt edici olduğu ve iç tutarlılığa bağlı güvenirliğinin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Değerlendirme aracından alınacak en yüksek puan 24; en düşük puan ise 0’dır. Değerlendirme aracında yer alan çoktan seçmeli sorular 4 seçenekli olup, doğru yanıtlara “1” yanlış ve boş yanıtlara “0” puan verilerek 24 puan üzerinden değerlendirme yapılmalıdır. Değerlendirme aracından alınacak yüksek puanlar okuyucunun çıkarım becerisinin yüksek olduğunu gösterir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇıkarım Becerilerini Değerlendirme Aracının Geliştirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage473en_US
dc.identifier.endpage490en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.1286233-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1190620en_US
dc.institutionauthor-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
crisitem.author.dept05.04. Journalism-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-19T114018.972.pdf421.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.