Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51954
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞimşek, Zeynep Ceren-
dc.contributor.authorCanbeldek, Merve-
dc.contributor.authorIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin-
dc.date.accessioned2023-08-22T18:48:03Z-
dc.date.available2023-08-22T18:48:03Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1302-5147-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51954-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1221315-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1163468-
dc.description.abstractBu araştırmada, pandemi sürecinde Türkiye’deki ebeveynlerin dijital ebeveynlik deneyimleri incelenmiştir. Araştırmaya 81 ilden, 3-6 yaş arası çocuğu olan 1346 ebeveyn katılmıştır. Veriler Dijital Ebeveynlik Anketi ve Dijital Oyun Ebeveyn Rehberlik Stratejileri Ölçeği ile toplanmıştır. Veriler yüzde, frekans ve faktöriyel varyans analizi (ANOVA) ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre, ebeveynler çocuklarıyla dijital vatandaşlık hakkında konuşmakta ve dijital medyayı kullanmada doğru örnek olmaya dikkat etmektedirler. Çocuğunun ziyaret ettiği web site ve uygulamalarını takip ederek, filtreleme sağlayan ücretli ve ücretsiz yazılımlar kullanarak online risklere önlem almaktadırlar. Bir diğer bulguda, ebeveynlerin en sık kullandıkları bilgi edinme kaynakları, güvenlik bilgilerinin bulunduğu web siteleri, sosyal medya araçları, aile ve arkadaşları, çocuğunun okulu ve bilimsel kaynaklar şeklinde sıralanmıştır. Ebeveynlerin çoğu zaman aktif ebeveynlik stratejisini kullandığı, bazen teknik ebeveynliği, nadiren de dijitale yönlendiren ve serbest ebeveynlik stratejilerini tercih ettiği görülmektedir. Ayrıca çalışmada, 3-6 yaş grubu çocukların günlük toplam ekran kullanım süreleri ortalama 235 dk olduğu belirlenmiştir. Dijital ebeveynlik puanlarının eğitim düzeyi ve yaşanılan yere göre anlamlı olarak farklılaştığı saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEbeveynlerin Pandemi Sürecinde Dijital Ebeveynliğe Yönelik Deneyimlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue55en_US
dc.identifier.startpage250en_US
dc.identifier.endpage271en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1221315-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1163468en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

122
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.