Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51962
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özçınar, Hüseyin | - |
dc.contributor.author | Öztürk, Tuğba | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-22T18:48:04Z | - |
dc.date.available | 2023-08-22T18:48:04Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 1301-0085 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0275 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51962 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.9779/pauefd.1087757 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1151497 | - |
dc.description.abstract | Ağ toplumu olarak tanımlanan günümüz toplumunun yapısına özgü uygulamalara eğitim bilimleri alanında da çeşitli şekillerde rastlanılmaktadır. Bu makalede, eğitim bilimlerinin hangi alt-alanlarında ağ yaklaşımının kullanıldığına ilişkin sistematik alanyazın taraması yapılmış ve ortaya çıkan konular analitik bir çerçevede araştırmacılara ve öğretim tasarımcılarına yol gösterecek şekilde kavramsal bütünlük içinde tartışılmıştır. Bu amaçla, büyük metinsel verilerde gizli veya soyut konuları ortaya çıkarmak için kullanılan BERTopic konu modelleme tekniğinden yararlanılmıştır. .konu modelleme sonucu elde edilen 10 konu değerlendirildiğinde şu boyutlar öne çıkmıştır: 1-) eğitimde rol alan grupların tanımlanmasında bilimsel araştırma yöntemi olarak Sosyal Ağ Analizinden yararlanılması, 2-) Dayanışma, yardımlaşma ve etkileşim gerektiren konularda bu kavramın yaygın olarak benimsenmesi, 3-) Öğrenme ağlarında farklı ilişki türlerinin veya rollerin yapısal, yönetsel ve ilişkisel bir işleyişle değerlendirilmesi. Bu araştırma sonuçları da göstermektedir ki araştırmacıların eğitimde giderek yaygınlaşan bir öğrenme ortamının doğru anlaşılabilmesi için Sosyal Ağ Analizi gibi tekniklere ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Eğitim Bilimleri Çalışmalarında Kullanılan Ağ Yaklaşımının Kavramsal Haritalanması | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 57 | en_US |
dc.identifier.startpage | 333 | en_US |
dc.identifier.endpage | 355 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.9779/pauefd.1087757 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1151497 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-04-19T144736.048.pdf | 947.61 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
8
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.