Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzçınar, Hüseyin-
dc.contributor.authorÖztürk, Tuğba-
dc.date.accessioned2023-08-22T18:48:04Z-
dc.date.available2023-08-22T18:48:04Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51962-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.1087757-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1151497-
dc.description.abstractAğ toplumu olarak tanımlanan günümüz toplumunun yapısına özgü uygulamalara eğitim bilimleri alanında da çeşitli şekillerde rastlanılmaktadır. Bu makalede, eğitim bilimlerinin hangi alt-alanlarında ağ yaklaşımının kullanıldığına ilişkin sistematik alanyazın taraması yapılmış ve ortaya çıkan konular analitik bir çerçevede araştırmacılara ve öğretim tasarımcılarına yol gösterecek şekilde kavramsal bütünlük içinde tartışılmıştır. Bu amaçla, büyük metinsel verilerde gizli veya soyut konuları ortaya çıkarmak için kullanılan BERTopic konu modelleme tekniğinden yararlanılmıştır. .konu modelleme sonucu elde edilen 10 konu değerlendirildiğinde şu boyutlar öne çıkmıştır: 1-) eğitimde rol alan grupların tanımlanmasında bilimsel araştırma yöntemi olarak Sosyal Ağ Analizinden yararlanılması, 2-) Dayanışma, yardımlaşma ve etkileşim gerektiren konularda bu kavramın yaygın olarak benimsenmesi, 3-) Öğrenme ağlarında farklı ilişki türlerinin veya rollerin yapısal, yönetsel ve ilişkisel bir işleyişle değerlendirilmesi. Bu araştırma sonuçları da göstermektedir ki araştırmacıların eğitimde giderek yaygınlaşan bir öğrenme ortamının doğru anlaşılabilmesi için Sosyal Ağ Analizi gibi tekniklere ilişkin bilgi ve beceriye sahip olmaları gerekmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEğitim Bilimleri Çalışmalarında Kullanılan Ağ Yaklaşımının Kavramsal Haritalanmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage333en_US
dc.identifier.endpage355en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.1087757-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1151497en_US
dc.institutionauthor-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.04. Computer Education and Instructional Technology-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-19T144736.048.pdf947.61 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.