Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51964
Title: | Eğitim Teknolojisinde 50 Yıl: Prof. Dr. Hafize Keser | Authors: | Bardakcı, Salih Akyüz, Halil İbrahim Samsa Yetik, Serap Alakurt, Turgay |
Abstract: | Bu mektubun amacı, çalışmalarıyla, duruşuyla ve kazandırdıklarıyla Türkiye Eğitim Teknolojisi çevrelerinde artık bir fenomen haline gelen Prof. Dr. Hafize Keser’in akademik yaşamına bilimsel bir bakışla ışık tutmak, böylece eğitim teknolojisi alanının tarihine ve gelişimine katkı sağlayabilmektir. 2023 yılı itibariyle, Eğitim Teknolojisi alanı Türkiye’de 50. yılını geride bırakmaktadır. Elli yıl boyunca gelişmiş, yayılmış; bilim üretmenin yanı sıra kendi alan uzmanını yetiştirebilen, eğitim sistemine her kademede profesyonel katkılar ve ayrıca bağımsız öğrenme, öğretme ve performans geliştirme olanakları sunabilen bir disiplin halini almıştır. Geldiğimiz noktada, yükseköğretim sistemi içerisinde varlığını nasıl devam ettireceği zaman zaman tartışılagelse de bu alana ve alan uzmanına olan ihtiyaç belirgin biçimde kabul görmektedir. Ve her ne kadar lisans kontenjanlarında ulusal istihdam politikalarının da yansıması olarak bir daralma yaşansa da yurt genelinde bilimsel olgunluğu artmakta olan akademik yapılanmaları, güçlü alanyazını, sürekli gelişen lisansüstü programları, mezunları ve sivil toplum kuruluşlarıyla Eğitim Teknolojisi ya da bilinen adıyla Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) alanı, eğitim sistemimiz ve eğitim bilimleri camiamız içerisinde önemli bir aktördür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/51964 https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1188958 |
ISSN: | 2147-1908 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-04-19T145259.373.pdf | 2.56 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.