Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/51965
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Uçak, Esra | - |
dc.contributor.author | Usta, Sibel | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-22T18:48:04Z | - |
dc.date.available | 2023-08-22T18:48:04Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/51965 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17755/esosder.1250158 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189755 | - |
dc.description.abstract | QR kodlar (kare kodlar) literatürde öğretme ve öğrenmeye değer katan bir unsur olarak tartışılmaktadır. Ancak araştırmalarda potansiyel faydalarına vurgu yapılmasına rağmen, eğitim ortamlarında QR kodlarının benimsenmesi ve kullanılmasına yönelik çalışmalar çok sınırlıdır. Bu bağlamda çalışmada QR kodlar ile tasarlanan oyunlara ilişkin öğrenci (24 öğrenci), öğretmen adayları (6 fen bilimleri öğretmen adayı) ve öğretmenlerin (5 fen bilimleri, 1 matematik, 1 sosyal bilgiler, 1 Türkçe, 1 İngilizce, 1 din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni) görüşleri araştırılmıştır. Çalışma 2022-2023 eğitim öğretim yılının ilk yarısında Denizli ilinde bulunan bir devlet okulunda yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yazılı dokümanlar yoluyla elde edilmiş ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada 6.sınıf “Güneş Sistemi ve Gezegenler” ünitesinin sonunda üniteye ait kazanımlara yönelik olarak QR kodlar ile oluşturulan 6 farklı oyun tasarlanmıştır. Oyunların oynanması için öğretmenleri tarafından grup içinde heterojen, gruplar arası homojen olacak şekilde öğrenci grupları oluşturulmuştur. Öğrenci gruplarının oyunları oynayabilecekleri 6 farklı istasyon oluşturulmuş, bu istasyonlarda öğrenci gruplarının her oyunu oynamalarına imkan verecek şekilde düzenleme yapılmıştır. Oyunları oynarken Öğretmenlik Uygulaması dersi için okula gelen fen bilimleri öğretmen adayları, okulda görev yapan tüm fen bilimleri öğretmenleri ve o sınıfın derslerine giren farklı branşlardan öğretmenleri öğrencileri izlemişlerdir. Oyunların oynanmasının ardından QR kodlar ile tasarlanan oyunlara ve eğitimde QR kod kullanımına yönelik olarak öğrencilerden, fen bilimleri öğretmen adaylarından, fen bilimleri ve diğer branş öğretmenlerinden görüşleri alınmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Eğitimde Qr Kod Kullanımına Yönelik Öğrenci, Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 87 | en_US |
dc.identifier.startpage | 889 | en_US |
dc.identifier.endpage | 909 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17755/esosder.1250158 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1189755 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document - 2024-04-19T154654.023.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.