Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/51965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUçak, Esra-
dc.contributor.authorUsta, Sibel-
dc.date.accessioned2023-08-22T18:48:04Z-
dc.date.available2023-08-22T18:48:04Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/51965-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.1250158-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1189755-
dc.description.abstractQR kodlar (kare kodlar) literatürde öğretme ve öğrenmeye değer katan bir unsur olarak tartışılmaktadır. Ancak araştırmalarda potansiyel faydalarına vurgu yapılmasına rağmen, eğitim ortamlarında QR kodlarının benimsenmesi ve kullanılmasına yönelik çalışmalar çok sınırlıdır. Bu bağlamda çalışmada QR kodlar ile tasarlanan oyunlara ilişkin öğrenci (24 öğrenci), öğretmen adayları (6 fen bilimleri öğretmen adayı) ve öğretmenlerin (5 fen bilimleri, 1 matematik, 1 sosyal bilgiler, 1 Türkçe, 1 İngilizce, 1 din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni) görüşleri araştırılmıştır. Çalışma 2022-2023 eğitim öğretim yılının ilk yarısında Denizli ilinde bulunan bir devlet okulunda yürütülmüştür. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Veriler yazılı dokümanlar yoluyla elde edilmiş ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada 6.sınıf “Güneş Sistemi ve Gezegenler” ünitesinin sonunda üniteye ait kazanımlara yönelik olarak QR kodlar ile oluşturulan 6 farklı oyun tasarlanmıştır. Oyunların oynanması için öğretmenleri tarafından grup içinde heterojen, gruplar arası homojen olacak şekilde öğrenci grupları oluşturulmuştur. Öğrenci gruplarının oyunları oynayabilecekleri 6 farklı istasyon oluşturulmuş, bu istasyonlarda öğrenci gruplarının her oyunu oynamalarına imkan verecek şekilde düzenleme yapılmıştır. Oyunları oynarken Öğretmenlik Uygulaması dersi için okula gelen fen bilimleri öğretmen adayları, okulda görev yapan tüm fen bilimleri öğretmenleri ve o sınıfın derslerine giren farklı branşlardan öğretmenleri öğrencileri izlemişlerdir. Oyunların oynanmasının ardından QR kodlar ile tasarlanan oyunlara ve eğitimde QR kod kullanımına yönelik olarak öğrencilerden, fen bilimleri öğretmen adaylarından, fen bilimleri ve diğer branş öğretmenlerinden görüşleri alınmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEğitimde Qr Kod Kullanımına Yönelik Öğrenci, Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Görüşlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue87en_US
dc.identifier.startpage889en_US
dc.identifier.endpage909en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.17755/esosder.1250158-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1189755en_US
dc.institutionauthor-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-04-19T154654.023.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.