Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52042
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin | - |
dc.contributor.author | Çiftcioğlu, Mustafa | - |
dc.date.accessioned | 2023-08-22T18:49:09Z | - |
dc.date.available | 2023-08-22T18:49:09Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 1301-9058 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/52042 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17152/gefad.1194652 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1169392 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik tutumlarını ve dijital okuryazarlık becerilerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Nicel araştırma metotlarından nedensel karşılaştırmanın kullanıldığı araştırmada 400 okul öncesi öğretmen adayından oluşan örneklem belirlenirken tabakalı ve uygun örnekleme yöntemleri tercih edilmiştir. Araştırmanın verileri Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ölçeği, Dijital Okuryazarlık Ölçeği ve demografik bilgi formu vasıtasıyla toplanmıştır. Araştırmanın problemlerinin cevaplanması için tanımlayıcı istatistiklerden, Pearson Korelasyon ile Sperman’nın sıralama katsayılarından, doğrusal ile çoklu regresyon çözümlemelerinden ve çoklu karşılaştırma testlerinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında okul öncesi öğretmen adaylarının dijital okuryazarlık becerilerinin yüksek olduğu, uzaktan eğitime yönelik tutumun orta düzeyde olduğu ve bu iki değişkenin aralarında pozitif yönde anlamlı ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Uzaktan eğitime yönelik tutumun yordanmasında etkili olan değişkenler incelenmiş ve dijital okuryazarlık becerisinin tutumdaki değişimin bir kısmını açıkladığına dair kanıtlar elde edilmiştir. Bu bulgulara ilaveten öğretmen adaylarının demografik özellikleri ve ölçeklerden aldıkları puanlar karşılaştırılmış ve netice olarak anlamlı farklılıklar görülmüştür. Bulgular doğrultusunda öğretmen yetiştiren kurumlara ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumları ve Dijital Okuryazarlık Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 43 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 147 | en_US |
dc.identifier.endpage | 181 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17152/gefad.1194652 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1169392 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (9).pdf | 818.9 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
130
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
46
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.