Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52054
Title: Popüler Kültürün Öğretmen Adaylari Üzerindeki Etkisi
Authors: Tarhan, Özge
Abstract: Bu nitel araştırma, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünde okuyan öğretmen adaylarının popüler kültür algıları ve popüler kültür algılarına ilişkin deneyimlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Günümüzde popüler kültürün hayatın hemen hemen her alanında etkili olduğu ve sosyal bilgiler derslerinde popüler kültür ve bu kültürün etki alanlarına yer verileceği için bu çalışmanın sosyal bilgiler öğretmen adaylarıyla yürütülmesine karar verilmiştir. Çalışma grubu 12 öğretmen adayının gönüllüğünün dikkate alınması sonucunda oluşturulmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler kodlar, kategoriler ve tema şeklinde verilmiştir. Öğretmen adaylarının gözlem ve deneyimlerine ayrıntılı bir biçimde yer vermek için doğrudan alıntılara da yer verilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında popüler kültürün etkileri; “Kabul Görme,” “Değişen Değerler,” “Kapitalizmin Etkileri,” “Hayaller” ve “Kolay Yollar” kate- gorileri altında toplanmıştır. Bununla birlikte bu kategorilere ait kodlara da yer verilmiştir. Popüler kültürün topluma olan etkilerini eleştirel bir bakış açısı ile görüşlerine yansıtan öğretmen adayları; popüler kültür unsurlarının toplumun hemen hemen her alanını etkilemekle birlikte öğretmen adaylarının da hayatlarını etkilediği tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/52054
https://doi.org/10.5152/AUJKKEF.2023.220406
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1179839
ISSN: 2822-3535
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (50).pdf563.18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.