Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52303
Title: An online interaction experience within distance education: A course design proposal for the basic design course of the department of architecture
Other Titles: Uzaktan eğitimde çevrimiçi bir etkileşim deneyimi: Mimarlık bölümü temel tasarım dersi için bir ders tasarımı önerisi
Authors: Bayırlı, Ümit
Kılıç, Enes Can
Keywords: Due to the COVID-19 outbreak, which was declared as a pandemic in 2020 by the World Health Organization, many educational institutions around the world started distance education. However, since distance education is an unusual field for the stakeholders of education, this sudden change created a chaos both for institutions in terms of providing the necessary infrastructure and for educators in terms of redesigning instruction techniques and tools. In this article, it is aimed to discuss a distance education course design proposal for basic design course, which is taught generally in the first two semesters within a studio environment at the department of architecture, through a) student opinions that were obtained through an online questionnaire that were conducted at the end of the semester, evaluations made by the authors about b) the process outputs and achievements and c) the tools. The results show that, the distance education course design proposal for the basic design course of the department of architecture, which requires collaboration and interaction between students and instructors, evaluated as being efficient both in terms of the tools and methods used and in terms of creating an online collaborative workspace.
Dünya Sağlık Örgütü tarafından 2020 yılında pandemi olarak ilan edilen COVID-19 salgını nedeni ile, dünya genelinde birçok eğitim-öğretim kurumunda uzaktan eğitime geçilmiştir. Ancak, uzaktan eğitim, eğitimin tüm paydaşları için alışılmadık bir alan olduğu için, bu ani değişim hem gerekli altyapıyı sağlamak durumunda olan kurumlar hem de eğitim modellerini ve araçlarını güncellemek zorunda kalan eğitmenler için bir kaos ortamı yaratmıştır. Bu makalede; mimarlık bölümlerinde, genelde ilk iki yarıyılda, stüdyo ortamında uygulamalı olarak verilen temel tasarım dersini uzaktan eğitime adapte edebilmek için yeniden yapılandırılan bir ders tasarımı önerisini a) dönem sonunda gerçekleştirilen bir çevrimiçi anket ile elde edilen öğrenci görüşleri ve yazarların b) süreç çıktılarını, öğrenci kazanımlarını ve c) kullanılan araçları değerlendirmeleri üzerinden tartışmaya açmak amaçlanmaktadır. Süreç değerlendirildiğinde; öğrenciler ve eğitmenler arasında ortak çalışma ve etkileşim gerektiren mimarlık bölümü temel tasarım dersi için bir uzaktan eğitim modeli olarak önerilen bu ders tasarımının; gerek kullanılan araç ve yöntemler açısından gerek çevrimiçi ortak çalışma alanları yaratması bakımından verimli olduğu sonucuna varılmıştır.
distance education
architecture education
basic design
collaboration
interaction
uzaktan eğitim
URI: https://hdl.handle.net/11499/52303
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.54370-ordubtd.984757-1933054.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 6, 2024

Download(s)

16
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.