Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52440
Title: Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik algıları
Authors: Dağlıoğlu, Güliz
Advisors: Sarıtaş, Emel
Keywords: Bilişim
internet
özyeterlik
öğretmen
ilkokul
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik algıları ve bu algılarının kişisel özelliklere göre değişip/değişmediğinin araştırıldığı bu araştırma tarama modeli nicel bir araştırmadır. Araştırmanın örneklemini Denizli ili Merkezefendi ilçesinde yer alan ilkokullarda çalışan 308 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Sınıf Öğretmenleri İçin Bilgisayar ve İnternet Kullanımı Özyeterlilik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma bulgularının analizinde verilerin normal dağılım göstermesinden dolayı t testi ve Anova testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlikleri yüksek düzeyde görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik alt boyutlarına yönelik algılarının cinsiyet ve kariyer durumuna göre farklılık göstermediğini ancak yaş, okuttuğu sınıf, kıdem, medeni durum, teknoloji kullanım düzeyi ve öğrenim düzeyine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin bilişim teknolojileri ve internet kullanımı özyeterlik algıları yaşa göre bilgisayar becerileri özyeterlilik algılarının, internet kullanımı özyeterlilik algılarının ve genel özyeterlik algılarının 28-35 yaş öğretmenleri lehine yüksek çıkmıştır. Okuttuğu sınıf seviyesine göre bilgisayar becerileri, internet kullanımı ve genel özyeterlik algıları 3 ve 4. Sınıfları okutan öğretmenler lehine yüksek olduğu görülürken kıdeme göre bütün boyutlarda ve genel yeterliklerinin kıdemi az olan öğretmenler lehine yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin bilgisayar becerileri ve genel yeterliklerinin medeni duruma göre bekarlar lehine yüksek olduğu görülürken teknoloji kullanımı düşük olanlar aleyhine düşük çıkmıştır. Öğrenim düzeyine göre lisansüstü mezunu olan öğretmenlerin lehine daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/52440
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GÜLİZ DAĞLIOĞLU.pdf1.19 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

304
checked on May 27, 2024

Download(s)

278
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.