Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52479
Title: | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji liderliğine ilişkin algıları | Authors: | Uz, Refik | Advisors: | Süral, Serhat | Keywords: | Liderlik teknoloji BİT iletişim liderlik vizyon |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji liderliğine ilişkin algıları bu araştırmanın konusu olmuştur. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2022–2023 eğitim-öğretim yılı Denizli ili merkez ilçelerinde çalışan okul yöneticileri ve öğretmenler arasından “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 307 kişiden veri toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgiler” ve “Teknolojik Liderlik Ölçeği” olarak iki bölümden oluşmaktadır. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknolojik liderlik düzeyleri bütün maddelerde “Orta” düzeydedir. Teknolojik liderlik alt boyutları ve genel düzeylerinin de yine orta düzeyde olduğu görülmüştür. Alt boyutlar içinde en yüksek ortalama “Sosyal, yasal ve Etik konular” boyutunda iken bunu “Destek hizmetler ve yönetim”, “Öğrenme ve Öğretim”, “Ölçme ve değerlendirme” izlemiştir. En düşük ortalama “Liderlik ve Vizyon” boyutunda olmuştur. Genel teknolojik liderlikleri ise “Orta” seviyededir. Yönetici ve öğretmenlerin teknolojik liderlik olarak sosyal yasal ve etik konuları daha çok öncelediklerini görülürken Liderlik ve vizyon boyutunun diğer boyutlardan daha düşük olduğunu tespit edilmiştir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin teknoloji liderliğine ilişkin algıları kişisel değişkenlerden cinsiyet, görev, yaş, öğrenim düzeyi, BİT kullanım düzeyi ve kullandıkları sosyal ağ sayısına göre farklılık görülmüştür. Cinsiyete göre Liderlik ve Vizyon boyutunda erkeklerin kadınlara göre daha yüksek düzeyde liderlik ve vizyon algısına sahip oldukları saptanmıştır. Görevlerine göre bütün boyutlarda ve genel olarak öğretmenlerle yöneticilerin teknolojik liderlik algıları yöneticiler lehine yüksek ölçülmüştür. Yaşlarına göre liderlik ve vizyon boyutuyla genel teknoloji liderliği algılarının 41-50 yaşlardakilerle 51 yaş ve üstündekiler arasında ve 51 ve üzeri yaş lehine teknolojik liderlik algıları yüksek çıkmıştır. Öğrenim düzeylerine göre lisansüstü mezunu olanların lisans mezunlarına göre daha yüksek düzeyde teknolojik liderlik algılarına sahip oldukları saptanmıştır. Bütün boyutlarda ve genel olarak BİT kullanım düzeyi iyi olanlar lehine fark vardır ve iyi düzeyde BİT kullananların ortalamaları diğerlerinden yüksektir. Boyutların tamamında ve genel olarak sosyal ağ sayısı 3, 5 ve 6 ve üstünde sosyal ağ kullananlar lehine fark vardır ve daha fazla sosyal ağ kullananların ortalamaları diğerlerinden yüksek ölçülmüştür. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/52479 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Refik UZ Projem.pdf | 2.81 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
166
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
228
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.