Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇobanoğlu, Fatmaen_US
dc.contributor.authorÖztürk, Mehmeten_US
dc.date.accessioned2023-09-28T10:58:44Z-
dc.date.available2023-09-28T10:58:44Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52482-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; okul yöneticisi ve öğretmenlerin, eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilere ilişkin karşılaştıkları sorunları saptayıp bu sorunlara karşı geliştirdikleri çözüm yollarını ve bu sorunların çözümü için önerilerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni belirlemesi kullanılmıştır. Veriler görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma grubu; Denizli merkezde, 2022/2023 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 7 okul yöneticisi ve 49 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde katılımcıların yabancı uyruklu öğrencilere eğitim vermiş olmasına dikkat edilmiştir. Hazırlanan görüşme formu katılımcılara uygulanmış ve ulaşılan verilerin içerik analizleri yapılmıştır. Bulgular üç temada incelenmiş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. İlk temada, yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilere yönelik karşılaştıkları sorunlar ele alınmış, veriler sekiz alt temada toplanmıştır. İkinci temada, yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaştıkları sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm yolları ele alınmış, veriler dört temada toplanmıştır. Üçüncü temada, yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaştıkları sorunlara yönelik çözüm önerileri ele alınmış altı alt temada toplanmıştır. Ulaşılan bulgular neticesinde yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim süreçlerini etkileyen en büyük sorunun dil sorunu olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı uyruklu öğrencien_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.titleYönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilere yönelik karşılaştıkları sorunlaren_US
dc.typeReporten_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Arkeoloji Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryRaporen_US
dc.description.startpage1en_US
dc.description.endpage59en_US
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept29.07. Medical Services and Techniques-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mehmet ÖZTÜRK 132182039 tezsiz yüksek lisans.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

230
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

326
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.