Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52482
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çobanoğlu, Fatma | en_US |
dc.contributor.author | Öztürk, Mehmet | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-09-28T10:58:44Z | - |
dc.date.available | 2023-09-28T10:58:44Z | - |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/52482 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı; okul yöneticisi ve öğretmenlerin, eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilere ilişkin karşılaştıkları sorunları saptayıp bu sorunlara karşı geliştirdikleri çözüm yollarını ve bu sorunların çözümü için önerilerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum deseni belirlemesi kullanılmıştır. Veriler görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Çalışma grubu; Denizli merkezde, 2022/2023 Eğitim-Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 7 okul yöneticisi ve 49 öğretmenden oluşmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde katılımcıların yabancı uyruklu öğrencilere eğitim vermiş olmasına dikkat edilmiştir. Hazırlanan görüşme formu katılımcılara uygulanmış ve ulaşılan verilerin içerik analizleri yapılmıştır. Bulgular üç temada incelenmiş ve yorumlanarak sonuca ulaşılmıştır. İlk temada, yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilere yönelik karşılaştıkları sorunlar ele alınmış, veriler sekiz alt temada toplanmıştır. İkinci temada, yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaştıkları sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm yolları ele alınmış, veriler dört temada toplanmıştır. Üçüncü temada, yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilerle karşılaştıkları sorunlara yönelik çözüm önerileri ele alınmış altı alt temada toplanmıştır. Ulaşılan bulgular neticesinde yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim süreçlerini etkileyen en büyük sorunun dil sorunu olduğu ortaya çıkmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yabancı uyruklu öğrenci | en_US |
dc.subject | yönetici | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Yönetici ve öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilere yönelik karşılaştıkları sorunlar | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Arkeoloji Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Rapor | en_US |
dc.description.startpage | 1 | en_US |
dc.description.endpage | 59 | en_US |
item.openairetype | Report | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 29.07. Medical Services and Techniques | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Mehmet ÖZTÜRK 132182039 tezsiz yüksek lisans.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
230
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
326
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.