Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52483
Title: | İlkokul yöneticilerinin özel gereksinimli öğrencilere ilişkin görüşleri : sorunlar ve çözüm önerileri | Authors: | Demir, Ahmet | Advisors: | Nayır, Funda | Keywords: | özel eğitim okul yöneticileri özel eğitim okulları özel eğitim problemleri |
Abstract: | Araştırma amacı Denizli ili Merkezefendi ilçesinde ilkokul düzeyinde özel eğitim hizmeti veren Özel Eğitim Uygulama Okulu ve Rehabilitasyon Merkezleri yöneticilerinin eğitim-öğretim sürecinde yaşadıkları sorunları ortaya koymak ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Kısaca Özel Eğitim Uygulama Okulları ve Rehabilitasyon Merkezleri yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda, özel eğitimde yaşanan sorunları tespit etmeyi ve bu sorunların giderilmesi bağlamında çözüm önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında; ilkokul düzeyinde eğitim veren özel eğitim kurumları seçilmiştir. Bu kurumlarda çalışan 25 yönetici araştırma örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada temel nitel araştırma ilkelerine uygun, araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formu kullanılmış veriler elde edilmiştir. Araştırma bulgularında personel sayısının ve niteliğinin yetersiz olduğu, okulların fiziksel şartlarının, kapasitelerinin, yetersiz olduğu, anlaşılmıştır. Materyallerin eksik olduğu, güncelliğini yitirdiği, kaynak kitapların yetersiz olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca eğitim-öğretim sürecinin yeniden yapılandırılması için eğitim programının gözden geçirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/52483 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
AHMET DEMİR 132182034 TEZSİZ YÜKSEK LİSANS.pdf | 404.86 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
208
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
372
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.