Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52533
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSusar Kırmızı, Fatmaen_US
dc.contributor.authorYurdakal, İbrahim Halil-
dc.date.accessioned2023-10-04T10:28:55Z-
dc.date.available2023-10-04T10:28:55Z-
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52533-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerin COVID-19 salgını sürecinde uzaktan öğretim çalışmalarına ilişkin olarak görüşlerini tespit etmektir. Çalışma öğretmen görüşlerini tespit etmeye yönelik olduğundan araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırması (case study) tercih edilmiştir. Durum çalışması desenlerinden “bütüncül tek durum deseni” uygun görülmüştür. Araştırma 2020-2021 güz döneminde Denizli il merkezinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı, resmi ilkokullarda görev yapan 2., 3. ve 4. sınıf öğretmenlerinden (n=32) elde edilmiştir. Salgın sürecinde öğretmenlere ulaşmanın, yüz yüze görüşme yapmanın zorlukları göz önüne alınarak örneklemin seçiminde “kolay ulaşılabilir örneklem” tercih edilmiştir. Araştırma verilerinin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından geliştirilen kişisel bilgi formu ve açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Oluşturulan form internet ortamında öğretmenlere sunulmuş ve formlar gönüllülük esası ile doldurmuştur. Veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Her iki araştırmacı öğretmen görüşlerini büyük bir duyarlılıkla okumuş ve araştırma kodlarını tespit etmiştir. İlişkili kodlar bir araya getirilmiş ve temalar oluşturulmuştur. Oluşturulan kodlara yönelik görüşler tablolar halinde sunulmuştur. Her iki araştırmacı tarafından ayrı ayrı tespit edilen kodların tutarlığını belirlemek için görüş birliği yüzdesi hesaplanmıştır. Yapılan hesaplamalarda görüş birliğinin tüm sorular için %81’in üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre salgın sürecinde uzaktan öğretim verimli olmamıştır: Birinci sınıflara uzaktan öğretimin uygulanması okuma yazma öğretimi sürecini olumsuz etkilemiştir. Öğretmen görüşlerine göre öğrencilerin dinleme becerisi gelişmiştir. Çevrimiçi ortam konuşma becerisinin geliştirilmesinde zorluklar yaşanmasına neden olmuştur. Okuma becerisi ailelerin kontrolünde olduğu için olumsuz etkilenmiştir. Uzaktan öğretim derslerinde öğrencilerin yazma çalışmalarını kontrol etmek pek mümkün olmamıştır.-
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of classroom teachers regarding distance education studies during the COVID-19 epidemic. Since the study was aimed at determining the views of teachers, case study, one of the qualitative research methods case studey was preferred in the study. Among the case study designs, the "holistic single case design" was deemed appropriate. The research was carried out in the city center of Denizli in the fall semester of 2020-2021. Research data were obtained from 2nd, 3rd and 4th grade teachers (n=32) working in official primary schools affiliated to the Ministry of National Education. Considering the difficulties of reaching teachers and making face-to-face interviews during the epidemic process, "easily accessible sample" was preferred in the selection of the sample. Personal information form and open-ended question form developed by the researchers were used to obtain the research data. The created form was presented to the teachers on the internet and the form was filled in on a voluntary basis. The data were subjected to content analysis. Both researchers read the teachers' opinions with great sensitivity and determined the research codes. Related codes were brought together and themes were created. Opinions about the generated codes are presented in tables. Consensus percentage was calculated to determine the consistency of the codes determined separately by both researchers. In the calculations, it was determined that the consensus was over 80% for all questions. According to the opinions of the teachers, distance education was not productive during the epidemic: The application of distance education to first graders negatively affected the literacy teaching process. According to teacher opinions, students' listening skills have improved. The mobile environment has caused difficulties in the development of speaking skills. Reading skill was adversely affected as it was under the control of families. It has not been possible to control students' writing work in distance education courses.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCOVID-19 salgını-
dc.subjectUzaktan öğretim-
dc.subjectTürkçe’nin beceri alanları-
dc.subjectCovid-19-
dc.subjectRemote teaching-
dc.subjectTurkish language skills-
dc.subjectPrimary school-
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre Covid- 19 salgınının Türkçe eğitiminde temel dil becerilerini edinim sürecine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the covid-19 pandemic on the acquisition of basic language skills in turkish education according the teachers' views-
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12-
dc.identifier.issue2-
dc.identifier.startpage593-
dc.authorid0000-0002-6333-5911en_US
dc.identifier.doi610-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.51460-baebd.961332-1856337.pdf692.67 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

84
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.