Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52724
Title: | A qualitative analysis of Pearson-Assured accreditation processes in schools of foreign languages in Türkiye | Other Titles: | Türkiye'de Pearson Assured tarafından akredite edilen Yabancı Diller Yüksekokullarının nitel analizi | Authors: | Çakırlar, Sebahat | Advisors: | Yaylı, Demet | Keywords: | Eğitim ve Öğretim Education and Training Akreditasyon kalite yönetim süreçleri Pearson Assured akreditasyonu Yabancı Diller Yüksekokulları Accreditation quality management processes Pearson Assured accreditation Schools of Foreign Languages |
Publisher: | Pamukkale University | Abstract: | Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de Pearson Assured (PA) akreditasyonuna sahip Yabancı Diller Yüksekokullarındaki öğretim elemanları ve yöneticilerinin PA akreditasyonuna ilişkin görüşlerini öğrenmek ve kurumlarının kalite yönetimi açısından bu sürece ilişkin düşüncelerini ortaya koymaktır. Çalışmanın amacına ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi için doküman analizi ve içerik analizi yöntemlerinden faydalanılmıştır. Çalışmanın doküman analizi için PA el kitabı ve İstanbul ilinde yer alan, PA akreditasyonuna sahip dört Yabancı Diller Yüksekokulundan elde edilen belgeler kullanılmıştır. Çalışmanın yarı yapılandırılmış görüşmeleri de bu yüksekokullardaki gönüllü öğretim elemanı ve yöneticilerin katkıları ile gerçekleşmiştir. Çalışmanın verilerine ulaşmak için öncelikle PA tarafından akredite olmak isteyen kurumlar için yayınlanmış olan en güncel 'el kitabı' detaylı bir şekilde incelenmiş, analiz edilmiş ve buradan ulaşılan bulgular araştırmaya katılan Yabancı Diller Yüksekokullarından elde edilen dokümanlarla da karşılaştırılıp desteklenerek elde edilen verilerle PA akreditasyonunun süreçleri hakkında detaylı ve kapsamlı açıklamalar sunulmaya çalışılmıştır. Sonrasında PA akreditasyonu süreci ile ilgili daha objektif ve derinlemesine bilgilere ulaşabilmek için çalışmaya katılmayı kabul eden öğretim elemanı ve yöneticilerle uzman görüşleri alınarak hazırlanmış olan yarı-yapılandırılmış görüşme soruları ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmeler içerik analizi ile araştırmanın konusu ve amacı doğrultusunda incelenmiş, elde edilen bulgular yansıtılmış ve değerlendirmeler yapılmıştır. Doküman analizi sonucunda PA'in temel kalite ölçüm başlıkları sunduğu ve bu başlıklardaki gerekliklerin sağlandığından emin olmak adına kurumlara sunabileceği çalışma ve kanıtlarla ilgili örnekler sağladığı, kurumların bu el kitabındaki her detayı yapmak zorunda olmadığı sadece işleyişlerini verilen başlıklara göre kanıtları ile açıkça sunmasının beklendiği sonucuna ulaşılmıştır. Görüşme sorularının içerik analizi sonucunda da genel anlamda akreditasyon öncesi ve sırasındaki sürecin yoğun geçtiği, iş yükünün fazla olduğu ve kanıt sağlamak için ayrılan sürenin fazla olduğu, bununda stresli ve yoğun bir süreç yaşanmasına sebep olduğu şeklindeki kısmen olumsuz görüşlere rağmen, katılımcıların genel anlamda akreditasyon süreci ve akreditasyonun kurumlarındaki kalite yönetimine sağladıkları katkılardan dolayı PA akreditasyonuna karşı olumlu düşüncelere sahip olduğu ve bu süreci devam ettirmek istedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda, bu çalışmanın akredite olmayı planlayan Yabancı Diller Yüksekokulları ve kalite yönetimlerini artırmayı planlayan diğer kurumlar için faydalı olabileceği düşünülmüştür. The purpose of this study is to find out the views of the instructors and the administrators of the SFLs, which holds the Pearson Assured (PA) accreditation, regarding PA accreditation and to reveal their thoughts about PA accreditation process in terms of the quality management of their institutions. In order to achieve the purpose of the study, document review and semi-structured interviews, which are qualitative research methods, were used. Document analysis and content analysis methods were used to analyze the data. For the document analysis of the study, the PA handbook and documents obtained from four PA accredited SFLs in Istanbul were used. Semi-structured interviews of the study were also carried out with the contributions of volunteer instructors and administrators in these high schools. In order to reach the data of the study, first of all, the most up-to-date 'handbook' published for institutions that want to be accredited by the PA was examined and analyzed in detail, and the findings obtained from that handbook were compared and supported with the documents obtained from the SFLs participating in the research, and thus, through the received data , detailed and comprehensive explanations about the processes of PA accreditation have been presented. Afterwards, in order to reach more objective and in-depth information about the PA accreditation process, interviews were conducted with the instructors and administrators by means of semi-structured interview questions prepared by taking expert opinions. These interviews were examined in accordance with the subject and purpose of the research through content analysis, the findings were reflected, and evaluations were made. As a result of the document analysis, it has been concluded that the PA provides basic quality measurements with examples of studies and evidence that institutions can present in order to ensure that the requirements in these headings are met, institutions do not have to do every detail in this handbook but are expected to clearly present their operation by providing evidence according to the titles given. As a result of the content analysis of the interview questions, it has been concluded that despite the partially negative opinions on the process before and during accreditation was intense, the workload was high and the time allocated to provide evidence was also high, all of which caused a stressful and intense procedure. In addition, the participants in general have positive thoughts towards PA accreditation and they want to continue this process since the accreditation process contributes to the quality management of their institutions. In this context, it is thought that this study may be useful for the Schools of Foreign Languages that plan to be accredited and other institutions that plan to increase their quality management. |
URI: | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=G_oJ1rKE4SgJUkomyAKpR1fu3sJsOaEhHsyOoP6i8g6ywacpvOhvIjnbBIRuMohS https://hdl.handle.net/11499/52724 |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
Show full item record
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.