Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52727
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorMamur, Nuray-
dc.contributor.authorKüçük, Özge Ay-
dc.date.accessioned2023-10-27T06:43:12Z-
dc.date.available2023-10-27T06:43:12Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rheFxH2gVpQ2rACiTQSoJ7dMgMUB5YFVVYXvlclX-f5z-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52727-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı görsel sanatlar öğretmen adaylarının müze eğitimi dersi kapsamında yüz yüze ve çevrimiçi öğrenmeyi etkileşimli e-kitap üzerinden deneyimlemelerini sağlamak ve ortaya çıkan durumu müze ve öğretmen eğitimi bağlamında tartışmaktır. Araştırmada görsel sanatlar öğretmen adaylarının etkileşimli e-kitapla bütünlendirilmiş müze deneyimlerine odaklanıldığından "bütüncül tek durum deseni" kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021 – 2022 eğitim öğretim yılında Denizli Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-iş Anabilim dalında öğrenim gören "Müze Eğitimi" dersini alan 3. Sınıf görsel sanatlar öğretmen adayları oluşturmuştur. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme yöntemlerinden "ölçüt örneklem" temelinde belirlenmiştir. Araştırmada veriler üç aşamada toplanmıştır. İlk aşamada kişisel bilgi formu kullanılmıştır. İkinci aşamada etkinlik sürecine ait verilere odaklanılmıştır. Bu kapsamda müze öncesi, etkileşimli müze deneyimi ve müze sonrası öğrenme aktiviteleri olarak planlanan uygulama sürecinde kullanılan çalışma yaprakları, etkinlik formları, araştırmacı günlüğü, değerlendirme dokümanları ile süreçte oluşturulan sanatsal çalışmalardan veriler elde edilmiştir. Üçüncü aşamada ise katılımcı gruptan bir iç örneklem seçilerek odak grup görüşmesi gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının, etkileşimli e-kitap rehberliğinde keşfettikleri çevrimiçi müze deneyiminde; eğlendikleri, merak duygularının tetiklendiği ve sürece motive oldukları görülmüştür. Diğer yandan temas isteğine karşılık verememe, eserdeki detaya odaklanamama, fiziksel deneyim isteği, yaşanmışlık hissiyatı verememe gibi bulgular müzeye dair beklentinin tam karşılığının bulunmadığını göstermiştir. Öğretmen adayları yaşadıkları deneyimi; bireysel öğrenmeyi destekleme, detaylı bilgi alabilme, öğrenmede farkındalık ve çok yönlü öğrenmeye destek olma açısından faydalı bulmuşlardır. Etkileşimli e- kitabın müze için bir rehber niteliğinde olduğunu ve hem fiziksel anlamda hem de bilgiye erişim anlamında öğretim sürecini kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir. Kitabın etkileşime olanak tanıması ve dikkat çekici unsurlarla desteklenmesinin ders etkililiğini artıran bir unsur olarak değerlendirmişlerdir. Etkileşimli e- kitapla müze deneyiminin uygulama içi teknik kısıtlama ve yetersiz sosyal etkileşimden dolayı bazı sınırlılıklara sahip olduğunu belirtseler de öğretmen olduklarında ihtiyaç duyduklarında etkileşimli e-kitapla müze deneyimine sınıflarında özellikle kültürel miras öğrenme alanını desteklemek için yer verebileceklerini ifade etmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to enable visual arts teacher candidates to experience face-to-face and online learning through interactive e-books within the scope of museum education course and to discuss the emerging situation in the context of museum and teacher education. Since the research focused on the museum experiences of visual arts teacher candidates integrated with the interactive e-book, the "holistic single case design" was used. The study group of the research consisted of 3rd grade visual arts teacher candidates who took the "Museum Education" course, studying at Denizli Pamukkale University, Faculty of Education, Department of Painting in the 2021-2022 academic year. The study group was determined on the basis of "criterion sampling", one of the purposive sampling methods. Data were collected in three stages in this study. In the first stage, a personal information form was used. The second stage focused on the data of the activity process. In this context, data were obtained from worksheets, activity forms, researcher's diary, evaluation documents and artistic works created in the process used in the application process planned as pre-museum, interactive museum experience and post-museum learning activities. In the third stage, a focus group interview was conducted by selecting an internal sample from the participant group. The collected data were analyzed by content analysis. As a result of the research, in the online museum experience that teacher candidates discovered under the guidance of interactive e-books; It was seen that they had fun, their sense of curiosity was triggered and they were motivated to the process. On the other hand, findings such as not being able to respond to the request for contact, not being able to focus on the details in the work, desire for physical experience, and not being able to give the feeling of being lived showed that the expectation for the museum was not fully met. The experience of teacher candidates; They found it useful in terms of supporting individual learning, getting detailed information, awareness in learning and supporting multi-dimensional learning. They stated that the interactive e-book is a guide for the museum and facilitates the teaching process both physically and in terms of access to information. They evaluated the fact that the book allows interaction and is supported with remarkable elements as a factor that increases the effectiveness of the lesson. Although they stated that the museum experience with the interactive e-book has some limitations due to in-app technical constraints and insufficient social interaction, they stated that when they become teachers, they can include the museum experience with the interactive e-book in their classrooms when they need it, especially to support the cultural heritage learning area.en_US]
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectEtkileşimli e-kitapen_US]
dc.subjectkültürel mirasen_US]
dc.subjectdijital öğretim materyalien_US]
dc.subjectdijital müze rehberien_US]
dc.subjectmüze eğitimien_US]
dc.subjectInteractive e-booken_US]
dc.subjectcultural heritageen_US]
dc.subjectdigital teaching materialen_US]
dc.subjectdigital museum guideen_US]
dc.subjectmuseum educationen_US]
dc.titleResim-iş (Görsel Sanatlar) öğretmen eğitiminde etkileşimli e-kitapla bütünleştirilmiş müze deneyimien_US
dc.title.alternativeMuseum experience integrated with interactive e-book in visual arts teacher educationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid804045en_US
dc.institutionauthorKüçük, Özge Ay-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.