Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52729
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArslan, Yunus-
dc.contributor.authorKocaman, Samet-
dc.date.accessioned2023-10-27T06:43:13Z-
dc.date.available2023-10-27T06:43:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTE9O3oNRtRnfvsqPnUhAgk57jVL96Ad0t-AZCc1VRIfJ-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52729-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi Öğretmenlerinin neden İnformel öğrenmeyi tercih ettiği, beden eğitimi/spor dersinde dijital dönüşüm ve teknolojik yetkinlik ile ilgili deneyimlerini ayrıntılı incelemektir. Araştırma, olgubilim(fenomenoloji) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışmaya, informel öğrenmeyi tercih eden altı Beden Eğitimi ve Spor öğretmeni gönüllü olarak katılmıştır. Veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşme kayıtları, MAXQDA programı kullanılarak tematik içerik analizi yapılarak kategorize edilmiştir. Tematik içerik analizi sonucunda, mesleki öğrenme ve dijital dönüşüm olmak üzere iki ana tema altında bulgular elde edilmiştir. Mesleki öğrenmeye ilişkin bulgular, kişisel gelişim, formel ve informel öğrenme ve mesleki yetkinlik alt temaları olarak ortaya çıkmıştır. Dijital dönüşüme ilişkin alt başlıklar ise dijital okuryazarlık, kullanılan Web 2.0 araçları ve dijital çağda değişen beden eğitimi öğretmeni özellikleri olarak belirlenmiştir. Araştırmada, beden eğitimi ve spor öğretmenleri öğrenci ihtiyaçlarına daha etkili bir şekilde yanıt vermek için informel öğrenmeyi tercih etmektedirler. Bunun nedeni, bu şekilde güncel bilgilere ve araştırmalara hızlı erişim sağlamalarının yanı sıra zaman tasarrufu yapmalarının da mümkün olmasıdır. Formel eğitime karşı çıkmadıkları aksine geliştirilerek seviye branşlara göre belirlenmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan edinilen bilgilere göre teknolojik yetkinliğin meslektaşlarına ve öğrencilerine olumlu yönde katkıları bulunmaktadır. Senkron ve Asenkron olarak kullanılan Web 2.0 araçları öğrencileri motive ettiği gibi aynı zamanda dersin verimli işlenmesine katkı sağlamaktadır. Beden eğitimi öğretmenlerinin içinde bulunduğumuz dijital çağa uyum sağlaması gerektiği ve bununla birlikte kendini güncelleyen yenilikleri takip eden ve bunları öğrencilerine en doğru şekilde aktaran öğretmen profili olması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine in detail why Physical Education Teachers prefer informal learning, and their experiences with digital transformation and technological competence in physical education/sports lessons. The research was carried out using the phenomenology design. Six Physical Education and Sports teachers who preferred informal learning participated in the study voluntarily. In order to collect data, interviews were conducted using semi-structured interview questions. Interview recordings were categorized by thematic content analysis using the MAXQDA program. As a result of the thematic content analysis, findings were obtained under two main themes: professional learning and digital transformation. Findings related to professional learning emerged as sub-themes of personal development, formal and informal learning and professional competence. Sub-titles related to digital transformation were determined as digital literacy, Web 2.0 tools used and physical education teacher characteristics that changed in the digital age. In the research, physical education and sports teachers prefer informal learning to respond to student needs more effectively. This is because in this way it is possible to save time as well as provide quick access to up-to-date information and research. It has been concluded that they do not oppose formal education, on the contrary, it should be developed and the level should be determined according to branches. According to the information obtained from the research, technological competence has positive contributions to colleagues and students. Web 2.0 tools used as synchronous and asynchronous not only motivate students but also contribute to the efficient teaching of the lesson. It has been concluded that physical education teachers should adapt to the digital age we are in, and that there should be a teacher profile that follows the innovations that update themselves and conveys them to their students in the most accurate way.en_US]
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBeden Eğitimi ve Spor Dersien_US]
dc.subjectDijital Dönüşümen_US]
dc.subjectÖğrenmeen_US]
dc.subjectİnformel Öğrenmeen_US]
dc.subjectPhysical Education and Sports Lessonen_US]
dc.subjectDigital Transformationen_US]
dc.subjectLearningen_US]
dc.subjectInformal Learningen_US]
dc.titleİnformel öğrenme perspektifinden Beden Eğitimi ve Spor dersinde dijital dönüşümen_US
dc.title.alternativePhysical Education and Sports course from the perspective of informal learning digital transformationen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage80en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid811123en_US
dc.institutionauthorKocaman, Samet-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.