Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52730
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAslan, Şehmus-
dc.contributor.authorOruç, Süleyman-
dc.date.accessioned2023-10-27T06:43:13Z-
dc.date.available2023-10-27T06:43:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rjuX4vkPrXdr12ZVuMTFK27OzPGOsfLicQ2vqnqWNUmb-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52730-
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada beden eğitimi öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışları ile mesleki doyum düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Afyonkarahisar ve Muğla illerinde bulunan ilköğretim ve liselerde görev yapan 129 kadın ve 181 erkek olmak üzere toplam 310 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde "Kişisel Bilgi Formu", "Öğretme ve Öğrenme Anlayışları Ölçeği" ve "Minnesota İş Doyum Ölçeği" kullanılmıştır. Veri analiz sürecinde ise SPSS 22.0 programında One Way ANOVA, Independent Samples test analizi, Pearson Korelasyon analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon analizinden faydalanılmıştır. Çalışmanın sonunda araştırmaya katılan öğretmenlerin öğretme-öğrenme süreci ölçeğinde yapılandırmacı anlayış düzeylerinin yüksek seviyede olduğu, geleneksel anlayış düzeylerinin ise orta düzeyin altında olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleki doyumlarının ise orta seviyenin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışlarının yaş grubu, cinsiyet, medeni durum, mesleki kıdem, öğretim durumu, okulun bulunduğu yerleşim yeri, görev yapılan okul türü, haftalık ders saati, mesleği isteyerek seçme durumu, okul yönetiminden yeterli destek alma durumu ve öğretmenlik gelirini yeterli bulma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir (p>0.05). Öğretmenlerin mesleki doyum düzeylerinin ise sadece medeni durum, mesleği isteyerek seçme, okul yönetiminden destek alma, öğretmenlik gelirini yeterli bulma ve haftalık ders saati değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur (p<0.05). Bunun yanında öğretmenlerin öğretme-öğrenme anlayışları ile mesleki doyum düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişki olduğu görülmüştür (p<0.05). Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinde öğretme-öğrenme anlayışlarının mesleki doyum üzerinde belirleyici olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the teaching-learning understanding of physical education teachers and their professional satisfaction levels. A total of 310 physical education teachers, 129 female and 181 male, working in primary and high schools in Afyonkarahisar and Muğla provinces participated in the research. "Personal Information Form", "Teaching and Learning Concepts Scale" and "Minnesota Job Satisfaction Scale" were used in the data collection process of the research. In the data analysis process, SPSS 22.0 program One Way ANOVA, Independent Samples test analysis, Pearson Correlation analysis and Multiplicity Linear Regression analysis were used. At the end of the study, it was found that the teachers participating in the research had a high level of constructivist understanding in the teaching-learning process scale, while their traditional understanding levels were below the medium level. It has been determined that the professional satisfaction of the teachers is above the medium level. Teachers' teaching-learning conceptions are related to age group, gender, marital status, professional seniority, teaching status, location of the school, type of school, weekly course hours, willingness to choose the profession, receiving sufficient support from the school administration, and finding the teaching income sufficient. It was determined that there was no statistically significant difference. (p>0.05). It was found that the professional satisfaction levels of the teachers differed significantly only according to the variables of marital status, choosing the profession voluntarily, getting support from the school administration, finding the teaching income sufficient and weekly course hours (p<0.05). In addition, it was observed that there was a positive and significant relationship between teachers' teaching-learning understanding and their professional satisfaction levels (p<0.05). As a result, it can be pointed out that the teaching-learning conceptions of physical education teachers are determinative on professional satisfaction.en_US]
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBeden eğitimi öğretmenlerien_US]
dc.subjectöğretme-öğrenme anlayışıen_US]
dc.subjectmesleki doyumen_US]
dc.subjectPhysical education teachersen_US]
dc.subjectteaching-learning approachen_US]
dc.subjectprofessional satisfactionen_US]
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin öğretme-öğrenme anlayışları ile mesleki doyum düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of physical education teachers' teaching-learning concepts and their levels of professional satisfactionen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage88en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid808665en_US
dc.institutionauthorOruç, Süleyman-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairetypeMaster Thesis-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

146
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.