Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52733
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıran, Hüseyi̇n-
dc.contributor.authorAcar, Nurcan Bayak-
dc.date.accessioned2023-10-27T06:43:13Z-
dc.date.available2023-10-27T06:43:13Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTLIXQfqzjCbj7MEmPHg-KhGiREjMRNnuq5lAT9ektFd3-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52733-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 4. Sınıf öğrencilerinin kesriler konusuna yönelik sayı duyularının geliştirilmesini sağlamaktır. Eylem araştırması desenine dayalı yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Denizli il merkezinde öğrenim görmekte olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiş üç öğrenci oluşturmaktadır. Öğrenciler araştırmacı tarafından geliştirilen sayı duyusu testinden aldıkları puanlara göre belirlenmiştir. Öğrencilerin kesriler konusuna yönelik sayı duyularının gelişimini sağlamak amacıyla eylem planları oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Uygulama sürecinde öğrencilerin gelişimleri takip edilerek gerekli görülen konularda yeniden düzenlemeler yapılmıştır. Uygulaman sonra sayı duyusu tekrar uygulanmış öğrencilerdeki sayı duyusu gelişimi incelenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında, öğrencilerin kesirler konusuna yönelik sayı duyularının, kesirlerin anlam ve büyüklüğünü anlama, denk gösterim, referans noktası kullanımı ve tahmin bileşenleri doğrultusunda gelişim gösterdikleri gözlemlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop the number sense of the 4th grade students on the subject of fractions. The study group of the study, which was carried out based on the action research design, consists of three students studying in the city center of Denizli, determined by the criterion sampling method. The students were determined according to the scores they got from the number sense test developed by the researcher. Action plans were created and implemented in order to develop the number sense of the students on the subject of fractions. During the implementation process, the progress of the students was followed and rearrangements were made in the subjects deemed necessary. After the application, number sense was applied again and the development of number sense in students was examined. Considering the results of the research, it was observed that the students' number senses for the subject of fractions developed in the direction of understanding the meaning and size of fractions, equivalent representation, use of reference point and estimation components.en_US]
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSayı duyusuen_US]
dc.subjectilkokul matematiğien_US]
dc.subjectkesirleren_US]
dc.subjectNumber senseen_US]
dc.subjectelementary school mathematicsen_US]
dc.subjectfractionen_US]
dc.title4.sınıf öğrencilerinin kesirlere ilişkin sayı duyularının gelişimi: Bir eylem araştırmasıen_US
dc.title.alternativeThe development of grade 4 students' number senses related to fractions: An action researchen_US
dc.typeDoctoral Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid810704en_US
dc.institutionauthorAcar, Nurcan Bayak-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeDoctoral Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

162
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.