Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/52737
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKöksal, Necla-
dc.contributor.authorGökcan, Burcu-
dc.date.accessioned2023-10-27T06:43:14Z-
dc.date.available2023-10-27T06:43:14Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUZCoYC7QBIYu4guali_ZMUc7BxlzEY1ELj4dm-CZ8X8b-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/52737-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yabancı dil öğretmenlerinin derslerinde Web2.0 araçlarını deneyimlemeye yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden biri olan fenomenoloji deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 2020-2021 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin çeşitli şehirlerinde MEB'e bağlı ilkokul, ortaokul ve lisede çalışan 20 yabancı dil öğretmeni katılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış, daha sonra içerik analizi yapılarak çözümlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre web2.0 araçlarıyla tanışma ve kullanma süreci, katılımcıların web2.0 araçlarını kullanmaya hazırlık süreci, Web2.0 araçlarının deneyimlenmesi, Web2.0 araçlarının öğretim programına uygunluğu, karşılaşılan sorunlar, katılımcıların önerileri temalarına ulaşılmıştır. Bulgular, yabancı dil öğretmenlerinin genel olarak Web araçlarıyla E-twning projeleri sayesinde tanıştıklarını ve daha sonrasında derslerinde kullanmaya başladıklarını, kendilerini bu anlamda geliştirmek için hizmetiçi eğitimler aldıklarını, derslerinde Web2.0 araçlarını kullanmanın öğretmenlere kendilerini mutlu hissettirdiğini, öğretmenlerin bu araçları kullanarak çağı yakaladıklarını ve Z kuşağı diye adlandırılan öğrencilerine hitap edebildiklerini düşündüklerini ortaya çıkarmıştır. Araştırma sonuçları, ilgili çalışmalar doğrultusunda yorumlanarak tartışılmış; öğretmenlere yönelik daha fazla hizmetiçi eğitim düzenlenmesi, yabancı dil öğretmenlerinin mutlaka bir projeye dahil olması, öğretmenlerin henüz üniversite eğitimleri esnasında Web2.0 araçlarıyla ilgili bilgilendirilmesi, ders kitapları ve öğretim programının Web2.0 araçlarıyla uyumlu hale getirilmesi gibi birtakım önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to reveal the views of foreign language teachers about experiencing Web2.0 tools in their classes. The study was carried out using the phenomenology design, which is one of the qualitative research designs. In the 2020-2021 academic year, 20 foreign language teachers working in primary, secondary and high schools affiliated to the Ministry of National Education in various cities of Turkey participated in the research. The data were collected with a semi-structured interview form, and then the data were analyzed by making content analysis. According to the findings, the themes of the process of meeting and using Web2.0 tools, the preparation process of the participants to use web2.0 tools, the experience of Web2.0 tools, the suitability of Web2.0 tools to the curriculum, the problems encountered, the suggestions of the participants were found. The findings show that foreign language teachers generally met with Web2.0 tools through E-twining projects and then started to use them in their classes, they received in-service training to improve themselves in this sense, using Web2.0 tools in their classes made teachers feel happy, teachers using these tools revealed that they think they can appeal to their students called Generation Z. The results of the research were discussed and interpreted in line with the related studies; Some suggestions were made, such as having more in-service training for teachers, involving foreign language teachers in a project, informing teachers about Web2.0 tools during their university education, harmonizing textbooks and curriculum with Web2.0 tools.en_US]
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Universityen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectWeb2.0 Araçlarıen_US]
dc.subjectYabancı Dil Eğitimien_US]
dc.subjectFenomenolojien_US]
dc.subjectWeb2.0 Toolsen_US]
dc.subjectForeign Language Teachingen_US]
dc.subjectPhenomenologyen_US]
dc.titleYabancı dil öğretmenlerinin Web2.0 araçlarını kullanma deneyimlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of foreign language teachers' use of Web2.0 tools in their lessonsen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid775568en_US
dc.institutionauthorGökcan, Burcu-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.