Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52749
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Tanriöğen, Abdurrahman | - |
dc.contributor.author | Gül, Ahmet | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-27T06:43:15Z | - |
dc.date.available | 2023-10-27T06:43:15Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=a0OMTmEd_3mfOBxT8SiBTCIJcyamU53wAD5vpIoZ1tlMXTB3KX2Yy2GGX4Dktf9z | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/52749 | - |
dc.description.abstract | Öğretmenlerin okul iklimi ile örgütsel sinizm düzeyi arasındaki ilişkilere yönelik arştırıldığı bu araştırma nicel ve tarama modelindedir. 2021-2022 eğitim yılında Denizli Tavas, Kale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan öğretmenlerden basit tesadüfî yöntemle 371 öğretmene ulaşılarak veri toplanmıştır. Öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algılarıyla ilgili en yüksek ortalama umursamaz öğretmen davranışları boyutunda ve yüksek düzeyindedir. Bununla birlikte işbirlikçi öğretmen davranışlarına ilişkin algıların yüksek düzeyde olduğu görülürken emredici müdür davranışları, destekleyici müdür davranışları ve samimi öğretmen davranışları boyutlarına ilişkin orta düzeydedir. En düşük ortalama orta düzeyde kısıtlayıcı müdür davranışları boyutundadır. Öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algılarının hizmet süreleri ve kıdemlerine göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet, yaş, görev yaptıkları kademe ve görev yaptıkları ilçelere göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Öğretmenlerin örgütsel sinizm algıları en yüksek ve orta düzeyde davranışsal boyuttadır. Bunu düşük düzeyde bilişsel ve duyuşsal boyut izlerken öğretmenlerin genel sinizm düzeyleri ise düşük düzeydedir. Öğretmenlerin örgütsel sinizme ilişkin algılarının cinsiyet ve hizmet süresine göre farklılık göstermediği ancak yaş, görev yaptıkları eğitim kademelerine ve görev yaptıkları ilçelere göre ise farklılık gösterdiği görülmektedir. Öğretmenlerin kısıtlayıcı müdür davranışlarının, işbirlikçi öğretmen davranışlarının ve umursamaz öğretmen davranışlarının örgütsel sinizmi anlamlı düzeyde yordamadığı görülürken destekleyici müdür davranışları ve samimi öğretmen davranışlarının örgütsel sinizmi olumsuz ve anlamlı derecede yordadığı ve emredici müdür davranışlarının ise olumlu ve anlamlı derecede yordadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul ikliminin olumlu özelliklerini arttırmak için örgütsel sinizmin olumsuz etkilerine yönelik tedbirlerin alınması önerilmektedir. Anahtar Sözcükler: Öğretmen, okul iklimi, sinizm, bilişsel, davranışsal, destekleyici | en_US |
dc.description.abstract | This research, in which teachers are investigated for the relationship between school climate and organizational cynicism, is in a quantitative and screening model. In the 2021-2022 academic year, data were collected by reaching 371 teachers from the teachers working in Denizli Tavas, Kale and Merkezefendi districts with a simple random method. The highest average about teachers' perceptions of school climate is in the dimension of reckless teacher behaviors and at a high level. On the other hand, while the perceptions of cooperative teacher behaviors are high, they are at a moderate level regarding the dimensions of commanding principal behaviors, supportive principal behaviors and sincere teacher behaviors. The lowest average is in the dimension of moderately restrictive principal behaviors. It is seen that teachers' perceptions of the school climate do not differ according to their length of service and seniority, but differ according to gender, age, the level they work and the districts they work in. Teachers' perceptions of organizational cynicism have the highest and moderate behavioral dimensions. While this is followed by a low level of cognitive and affective dimensions, teachers' general cynicism levels are at a low level. It is seen that teachers' perceptions of organizational cynicism do not differ according to gender and length of service, but differ according to age, educational levels and districts where they work. It was found that restrictive principal behaviors, cooperative teacher behaviors and reckless teacher behaviors of teachers did not significantly predict organizational cynicism, while supportive principal behaviors and sincere teacher behaviors predicted organizational cynicism negatively and significantly, and commanding principal behaviors positively and significantly predicted organizational cynicism. It is recommended to take measures against the negative effects of organizational cynicism in order to increase the positive characteristics of teachers' school climate. | en_US] |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul iklimi ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkiler | en_US |
dc.title.alternative | Relationships between school climate and organizational cynicism | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 108 | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 811100 | en_US |
dc.institutionauthor | Gül, Ahmet | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.