Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/52773
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Çi̇vi̇tci̇, Nazmi̇ye | - |
dc.contributor.author | Mutlu, Berna Koç | - |
dc.date.accessioned | 2023-10-27T06:43:17Z | - |
dc.date.available | 2023-10-27T06:43:17Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rsKHK3k4qUQe1omiVy716Vy0cJ8dK7q8ewza3mUblXHE | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/52773 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinde psikolojik yardım aramada kendini damgalama ve psikolojik yardım almaya yönelik tutum arasındaki ilişkide ruh sağlığı okuryazarlığının aracı rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları Pamukkale Üniversitesi'nde öğrenim gören 527 (337 kadın, 190 erkek) lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma grubunu kolaydan örnekleme yöntemi ile ulaşılan katılımcılar oluşturmaktadır. Araştırma verileri Psikolojik Yardım Aramada Kendini Damgalama Ölçeği, Profesyonel Psikolojik Yardım Almaya Karşı Tutum Ölçeği, Ruh Sağlığı Okuryazarlığı Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu aracılığı ile elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizini gerçekleştirmek için SPSS 26.0 ve Process Makro 4.1. programları kullanılmıştır. Psikolojik yardım aramada kendini damgalama ve psikolojik yardım almaya yönelik tutum arasındaki ilişkide ruh sağlığı okuryazarlığının aracılık rolünü incelemek amacıyla Hayes (2018) tarafından geliştirilen ve Bootstrap tekniğini esas alan regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre psikolojik yardım aramada kendini damgalama ve psikolojik yardım almaya yönelik tutum arasındaki ilişkide ruh sağlığı okuryazarlığının aracı rolü olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular ilgili alanyazın ve kuramsal çerçeve ışığında tartışılmış, uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the mediating role of mental health literacy in the relationship between self-stigma of psychological help and attitude towards seeking psychological help among university students. The participants of the study consisted of 527 (337 female, 190 male) undergraduate students studying at Pamukkale University. Participants were determined by the convenience sampling method. The research data were obtained through the Self-Stigma in Seeking Psychological Help Scale, Attitudes Towards Seeking Psychological Help Scale, Mental Health Literacy Scale and Demographics Form. SPSS 26.0 and Process Macro 4.1 programs were used for statistical analysis of the data. In order to examine the mediating role of mental health literacy in the relationship between self-stigma of psychological help and attitude towards seeking psychological help, regression analysis developed by Hayes (2018) and based on the Bootstrap technique was used. The findings of the study concluded that mental health literacy mediated the relationship between self-stigma of psychological help and attitude towards seeking psychological help. The findings were discussed in the light of the relevant literature and theoretical framework, and suggestions for practitioners and researchers were presented. | en_US] |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale University | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinde psikolojik yardım aramada kendini damgalama ve psikolojik yardım almaya yönelik tutum arasındaki ilişkide ruh sağlığı okuryazarlığının aracı rolü | en_US |
dc.title.alternative | The mediating role of mental health literacy in the relationship between self-stigma of psychological help and attitude towards seeking psychological help among university students | en_US |
dc.type | Master Thesis | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 91 | en_US |
dc.department | PAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 808670 | en_US |
dc.institutionauthor | Mutlu, Berna Koç | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Master Thesis | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Tez Koleksiyonu |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.