Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/53111
Title: | Erken çocukluk eğitimi öğretmen ve yöneticilerinin Covid-19 pandemi deneyimleri: Yorumlayıcı fenomenolojik analiz | Authors: | Işıkoğlu, Nesrin Özdemir, Atiye Adak Altun, Merve Ergenekon, Erinç |
Description: | Bu araştırmanın amacı erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin ve yöneticilerinin COVID-19 pandemidönemindeki uzaktan eğitim deneyimlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın katılımcıları 32 okulöncesi öğretmeni vesekiz yöneticidenoluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desen kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış çevrim içi görüşme formu ve telefon görüşmesi ile elde edilmiş ve yorumlayıcı fenomenolojik analiz ile çözümlenmiştir. Bulgular pandemi algısı, bu süreçte öğretmen ve yönetici olmak ve uzaktan eğitim vizyonuadlı temalar çerçevesinde sunulmuştur. Bu çalışmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcılarpandemiyi “rahatlama-aşırı kaygı” şeklinde birbiriyle yer değiştiren zıt duygular şeklinde deneyimlemişlerdir.Katılımcı öğretmenlerin pandemi sürecinde uzaktan eğitimi çoğunlukla hazır planlar kullanarak yürüttükleri anlaşılmaktadır.Araştırma sonuçları bazı katılımcıların uzaktan eğitimin sürdürülebilirliği bağlamında örgün eğitime destek olarak kullanılması, uzaktan eğitim platformlarının erişim ve içerik açısından zenginleştirilmesi, öğretmenlerin teknolojibecerileriningeliştirilmesi ve uzaktan eğitim yeterlikleri şeklinde üç farklı vizyon ortaya koyduklarını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Pandemi, Erkençocuklukta uzaktan eğitim, Öğretmenler, Okul müdürleri ArticleAbstract:This study aimed to examine the distance education experiences of early childhood education teachers and administrators during the COVID-19 pandemic period. The participants of the study consisted of 32 preschool teachers and eight school principals. A qualitative phenomenological design was used as a research methodandthe data was collected through online interview forms and semi-structured phone interviews with the participants. Interpretative phenomenological analysis was used to analyze interview data. The findings were presented within the frameworkof the themes of pandemic perception, being a teacher and administrator in this process, and the vision of distance education. According to the findings from this study, the participants experienced the pandemic in the form of contrasting emotions replaced by "relaxation-excessive anxiety". The research results showed that some of the participants put forward three different visions in the context of the sustainability of distance education: using it as support for formal education, enriching distance education platforms in terms of access and content, improving teachers' technology and distance education competencies.Keywords:Pandemic, Distanceeducation in early childhood, Teachers, School principals | URI: | https://hdl.handle.net/11499/53111 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
v5s2m11_Isikoglu_Adak+Ozdemir_Altun_Ergenekon.pdf | 663.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.