Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/53117
Title: “Drama Hayattır” Bir Metafor Analizi Çalışması
Authors: Gündoğan, Aysun
Ergenekon, Erinç
Description: Bu çalışmanın amacı, çocuk gelişimi ön lisans öğrencilerinin dramaya ilişkin algılarını metaforlar yoluy­la tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu “Çocuk ve Drama” dersini alan ikinci sınıf 97 öğrenci oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden “Drama ……. gibidir. Çünkü ……………..” ifadesini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniği uygulanmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin drama kavramına yönelik yazdıkları metaforlar kendi içinde ortak özelliklerine göre sınıflandırılmıştır. Bulgular dramanın özellikleri ve dramanın gelişimsel, eğitimsel yararları başlıkları altında iki ana sınıflandırmadan oluşmuştur. Bu sınıflandırmaya dayalı oluşturulan alt sınıflandırmaların frekansları alınmıştır. Araştırmanın bulgularında en yüksek frekansa sahip alt sınıflandırmalar; dramanın yaşamı yansıtması, canlandırmaların olması, rahatlatıcı olması, bilgi ve beceri kazandırması, yaratıcılığı ortaya çıkarması şeklindedir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/53117
Appears in Collections:Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10.24106-kefdergi.3317-751139.pdf434.11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on May 27, 2024

Download(s)

4
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.