Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/54875
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAykırı, Kudret-
dc.contributor.authorYıldıray, Aydın-
dc.date.accessioned2023-11-18T09:30:14Z-
dc.date.available2023-11-18T09:30:14Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn1302-5147-
dc.identifier.issn2602-2850-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1345823-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1202892-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/54875-
dc.description.abstractOrman okulu ormana yabancılaşmayı azaltmayı ve ormana yakınlığı artırmayı amaçlayan disiplinlerarası bir felsefedir. Bu disiplinlerden biri sosyal bilgilerdir. İlgili literatürde sosyal bilgiler öğretimi ile orman okulu arasındaki ilişkiyi ele alan az sayıda çalışma bulunmaktadır. İlgili çalışmalarda bu alanın önemli paydaşları olan öğretmenlerin deneyimlerini ele alan çalışma yoktur. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler öğretiminde orman okulunun rolü üzerine öğretmen deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu ve ilgili dokümanlar (etkinlik planı ve fotoğraflar) ile veri toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmacıların rolü ve etik durumdan bahsedilmiştir. Geçerlilik ve güvenirlilik sağlanmıştır. Öğretmen görüşlerine göre araştırmanın sonuçları şu şekildedir: Sosyal bilgiler öğretiminde orman okulu deneyimi anlamlıdır. Bu deneyim için en uygun öğrenme alanı insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanıdır. Bu deneyimden hem öğretmenler hem öğrenciler kazanım elde etmektedirler. Bu deneyim öncesinde gerekli hazırlıklar yapılır ve önlemler alınır ise problem yaşanma ihtimali azdır. Deneyimlerde daha riskli oyunlara ve görevlere yer verilmelidir. Doğa ve fen okulu kavramsallaştırmasında doğa kavramı uygundur ama fen kavramı değiştirilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSosyal Bilgiler Öğretiminde Orman Okulunun Rolü Üzerine Öğretmen Deneyimlerien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.startpage2176en_US
dc.identifier.endpage2202en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1345823-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1202892en_US
dc.institutionauthor-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (79).pdf447.39 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

6
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.