Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/54875
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aykırı, Kudret | - |
dc.contributor.author | Yıldıray, Aydın | - |
dc.date.accessioned | 2023-11-18T09:30:14Z | - |
dc.date.available | 2023-11-18T09:30:14Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | - |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1345823 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1202892 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/54875 | - |
dc.description.abstract | Orman okulu ormana yabancılaşmayı azaltmayı ve ormana yakınlığı artırmayı amaçlayan disiplinlerarası bir felsefedir. Bu disiplinlerden biri sosyal bilgilerdir. İlgili literatürde sosyal bilgiler öğretimi ile orman okulu arasındaki ilişkiyi ele alan az sayıda çalışma bulunmaktadır. İlgili çalışmalarda bu alanın önemli paydaşları olan öğretmenlerin deneyimlerini ele alan çalışma yoktur. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler öğretiminde orman okulunun rolü üzerine öğretmen deneyimlerinin incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada yarı-yapılandırılmış görüşme formu ve ilgili dokümanlar (etkinlik planı ve fotoğraflar) ile veri toplanmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmacıların rolü ve etik durumdan bahsedilmiştir. Geçerlilik ve güvenirlilik sağlanmıştır. Öğretmen görüşlerine göre araştırmanın sonuçları şu şekildedir: Sosyal bilgiler öğretiminde orman okulu deneyimi anlamlıdır. Bu deneyim için en uygun öğrenme alanı insanlar, yerler ve çevreler öğrenme alanıdır. Bu deneyimden hem öğretmenler hem öğrenciler kazanım elde etmektedirler. Bu deneyim öncesinde gerekli hazırlıklar yapılır ve önlemler alınır ise problem yaşanma ihtimali azdır. Deneyimlerde daha riskli oyunlara ve görevlere yer verilmelidir. Doğa ve fen okulu kavramsallaştırmasında doğa kavramı uygundur ama fen kavramı değiştirilebilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Orman Okulunun Rolü Üzerine Öğretmen Deneyimleri | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.issue | 57 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2176 | en_US |
dc.identifier.endpage | 2202 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1345823 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1202892 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (79).pdf | 447.39 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
6
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.