Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/54884
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKarahan, Ahmet Suat-
dc.date.accessioned2023-11-18T09:30:15Z-
dc.date.available2023-11-18T09:30:15Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2146-1961-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35826/ijoess.3359-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1199341-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/54884-
dc.description.abstractMüzik Öğretmenliği Lisans Programın (MÖLP) incelendiğinde bireysel ve toplu yapılması gereken alan eğitimi derslerinin Müzik Eğitimi Anabilim Dalı (MEAD) akademisyenlerinin ders yükünü kayda değer ölçüde artırdığı görülmektedir. Ancak akademisyenlerin dersler dışında yürütmesi gereken bilimsel, sanatsal, idari görev, eğitim-öğretim hazırlığı vb. birçok mesleki yükümlülükleri bulunmaktadır. Bu bağlamda akademisyenlerin iş yükünün tüm görevlerine zaman ayıracak bir biçimde dengelenmesi hem nitelikli eğitim-öğretim hizmeti verilebilmesi hem de mesleki verimliliğin sürdürülebilir olması açılarından büyük bir öneme sahiptir. Araştırmanın amacı, Türkiye genelinde aktif olarak eğitim-öğretim faaliyeti yapılan 33 MEAD’ın akademik personel ve ücretli eğitimcilerinin lisans ders yüklerinin 7 bölge ve Türkiye genelindeki dağılımını belirlemektir. Tarama modelinde betimsel yöntemin tercih edildiği araştırmanın sonucunda 33 MEAD’da toplam 356 kadrolu, 53 ücretli olmak üzere toplam 409 personelin 2756 öğrenciye eğitim hizmeti verdiği belirlenmiştir. MEAD’ların güz dönemi haftalık ders saati Türkiye geneli ortalamasının 180,36 olmasına karşın bahar döneminde bu ortalamanın 159,60 olduğu yani iki dönem arasında 15 hafta toplamında 311,4 saatlik fark oluştuğu tespit edilmiştir. Ayrıca MEAD’larda görev yapan 409 eğitimcinin güz dönemi haftalık ders saati ortalamasının 15,79, bahar dönemi ortalamasının ise 14,18 saat olduğu ve iki dönem arasındaki farkın 15 hafta toplamında 24,15 saat olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları Türkiye genelinde hizmet veren 33 adet MEAD’da tek tip program uygulanmasına karşın hem akademik personel ve öğrenci sayılarının hem de akademisyenlerin haftalık ders saati yüklerinin homojen bir dağılım sergilemediğini göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMüzik Eğitimi Anabilim Dalı Akademik Kadrolarının Lisans Ders Yükünün Bölgelere Göre Dağılımıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage861en_US
dc.identifier.endpage871en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.35826/ijoess.3359-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1199341en_US
dc.institutionauthor-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.06. Fine Arts Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (84).pdf712.76 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.