Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/55258
Title: Dijital öyküleme uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerine etkisi
Other Titles: The effect of digital storytelling applications on technological pedagogical content knowledge of pre-service science teachers’
Authors: Dereli, Fatih
Advisors: Taşkın Ekici, Fatma
Keywords: Dijital öyküleme
teknolojik pedagojik alan bilgisi
fen bilgisi
Digital storytelling
technological pedagogical content knowledge
science
Abstract: Bu çalışmanın amacı, dijital öyküleme uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri üzerindeki etkisini incelemektir. Çoklu yöntem araştırma metodunun NİC→nit (sıralı nicel yöntem ve nitel yöntem, nicel yöntem baskın) deseni araştırmanın desenini oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel metodunda yarı deneysel modellerden zaman serisi modeli, nitel metodunda ise durum çalışması modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu eğitim fakültesi matematik ve fen bilimleri bölümü fen bilgisi eğitimi anabilim dalında öğrenim gören 35 fen bilgisi öğretmenliği lisans öğrencisi (öğretmen adayı) oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel verileri TPAB ölçeği ve dijital öykü değerlendirme rubriği ile nitel verileri dijital öyküleme uygulamaları görüşler formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde nicel verilere ilişkin çok değişkenli varyans analizi ve korelasyon analizi, nitel verilere ilişkin içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen nicel bulgular neticesinde; dijital öyküleme uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri üzerinde istatiksel olarak anlamlı bir farklılık oluşturduğu ve dijital öyküleme uygulamalarının öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerini geliştirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma elde edilen nitel bulgular neticesinde öğretmen adaylarının dijital öyküleme uygulamaları hakkında olumlu görüşlere ve TPAB algılarına sahip oldukları belirlenmiştir.
The aim of this study is to examine the effect of digital storytelling applications on pre-service science teachers' technological pedagogical content knowledge. The NIC→nit (sequential quantitative method and qualitative method, quantitative method dominant) pattern of the multi-method research method constitutes the design of the research. In the quantitative method of the research, the time series model, which is one of the quasi-experimental models, was used, and the case study model was used in the qualitative method. The study group of the research consists of 35 science teaching undergraduate students (pre-service teachers) studying at the faculty of education, department of mathematics and science education. The quantitative data of the study were collected through the TPACK scale and digital story evaluation rubric, and the qualitative data were collected through the digital storytelling applications opinions form. In solving the sub-problems of the research, multivariate analysis of variance and correlation analysis of quantitative data and content analysis of qualitative data were performed. As a result of the quantitative findings obtained in the research; It has been concluded that digital storytelling applications make a statistically significant difference on the technological pedagogical content knowledge of pre-service science teachers and that digital storytelling applications improve the pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge. As a result of the qualitative findings obtained from the research, it was determined that the teacher candidates have positive views and TPACK perceptions about digital storytelling applications.
URI: https://hdl.handle.net/11499/55258
https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=r4I1HnmXxFQovUpyAyUmxFGYawUqmvmH4vm0_5xCjUiM6ri4LES5Y3fFfFIUyi3U
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

116
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

256
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.