Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56011
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAydın, Mithaten_US
dc.contributor.authorUzal, Buketen_US
dc.date.accessioned2023-12-12T07:13:26Z-
dc.date.available2023-12-12T07:13:26Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56011-
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=S2eMu1TIwY_v4mYv58xAr22X-aGD3I-fA0uCl9GyvN932Hb9GRibnvDUHz3KurvP-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmeni adayları tarafından tasarlanan ve geliştirilen sanal kent müzesine yönelik öğretmen adaylarının görüşlerini ve deneyimlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, Türkiye’nin güneybatısında bulunan bir üniversitenin 52 sosyal bilgiler öğretmeni adayıyla yürütülmüştür. Araştırmada, araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme (yarı yapılandırılmış) soruları ve kent kimliği ölçeği aracılığı ile veriler toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ve t testi ile çözümlenmiştir. Bulgulara göre, öğretmen adayları, fiziksel müze ziyaretlerinin öğrenme, duygusal bağlantı, eğitim tecrübesi ve estetik beğeni gibi farklı boyutları içerdiğini belirtmişlerdir. Sanal müze turları ise karışık duygulara yol açmıştır; katılımcılar olumlu ve olumsuz deneyimler yaşamışlardır. Müze deneyimleriyle ilişkilendirdikleri temalar arasında tarih ve eserler, estetik, atmosfer, sanal dünya ve kültürel yansımalar bulunmaktadır. Bu temalar, müzelerin tarih ve kültürel mirası koruma ve insanların geçmişle bağlantı kurma amacını yansıtmaktadır. Bir diğer noktada, öğretmen adayları, sanal müzeleri teknolojik kolaylık, erişilebilirlik, kültürel içerik ve yenilikçi keşif yeteneği ile ilişkilendirmektedirler. Bu deneyimlerin ekonomik ve pratik faydalarını vurgulamışlardır. Öğretmen adayları, Denizli Sanal Kent Müzesi tasarımı sürecinde kentlerinin tarihi ve kültürel zenginliklerini daha iyi anlama fırsatı bulmuşlardır. Tasarım sürecinde, Denizli'nin çağdaş gelişmeleri ve kültürel unsurları kapsamlı bir şekilde incelenmiştir. Öğretmen adayları, müzelerin sosyal bilgiler eğitimine entegrasyonu yoluyla geniş bir öğrenme yelpazesini zenginleştirebileceğine inanmaktadırlar. Müzelerin kültür ve miras alanlarını aşarak coğrafya, bilim, teknoloji ve ekonomi gibi alanlarda derin öğrenme fırsatları sunduğuna dikkat çekmişlerdir. Sanal kent müzeleri tasarlama sürecinde öğretmen viii adayları, iş birliğine dayalı problem çözme, müze küratörlüğü, teknik engelleri aşma gibi zorluklarla karşılaşmışlardır. Bu süreç, katılımcıların teknik beceriler kazanmalarını ve kentlerine daha derin bağlar kurmalarını sağlamıştır. Son olarak nicel bulgulara göre ise öğretmen adaylarının kent kimliği tanıma puanları ön ve son test ölçümlerinde son test ölçümleri lehine anlamlı olarak farklılaşmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarının kentsel kimlik algılarını şekillendirmede ve güçlendirmede Sanal Kent Müzesi geliştirme ve tasarlama deneyimlerinin dönüştürücü ve geliştirici potansiyelini vurgulamaktadır. Bu sonuçlar, gelecekte müze geliştirme ve eğitim girişimlerinde etkileşimli ve eğitici yaklaşımların önemini vurgulayarak kentsel çevrelerle daha derin bir bağlantı ve yerel mirasa duyulan gurur duygusunu teşvik etmektedir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to reveal prospective teachers' opinions and experiences about the virtual city museum designed and developed by social studies teacher candidates. The action research method, one of the qualitative research methods, was used in the research. The research was conducted with 52 social studies teacher candidates from a university in southwestern Turkey. The study collected data through interview (semi-structured) questions and an urban identity scale prepared by the researcher. The data obtained was analyzed by content analysis and t-test. According to the findings, prospective teachers stated that physical museum visits include different dimensions, such as learning, emotional connection, educational experience, and aesthetic appreciation. Virtual museum tours have caused mixed feelings; Participants had positive and negative experiences. The themes they associate with museum experiences include history and artifacts, aesthetics, atmosphere, the virtual world, and cultural reflections. These themes reflect the aim of museums to preserve historical and cultural heritage and to connect people with the past. At another point, prospective teachers associate virtual museums with technological convenience, accessibility, cultural content, and innovative discovery ability. They emphasized the economic and practical benefits of these experiences. Teacher candidates had the opportunity to better understand their city's historical and cultural riches during the design process of the Denizli Virtual City Museum. Denizli's contemporary developments and cultural elements were comprehensively examined during the design process. Pre-service teachers believe museums can enrich a wide range of learning through their integration into social studies education. They pointed out that museums go beyond the fields of culture and heritage and offer profound learning opportunities in areas such as geography, science, technology, and x economy. In designing virtual city museums, teacher candidates encountered difficulties such as collaborative problem-solving, museum curation, and overcoming technical obstacles. This process enabled participants to gain technical skills and establish deeper ties to their cities. Finally, according to the quantitative findings, teacher candidates' urban identity recognition scores differed significantly in the pre-and post-test measurements in favor of the post-test measurements. The findings highlight the transformative and developmental potential of Virtual City Museum development and design experiences in shaping and strengthening prospective teachers' urban identity perceptions. These results highlight the importance of interactive and educational approaches in future museum development and education initiatives, encouraging a deeper connection with urban environments and a sense of pride in local heritage.en_US
dc.language.isotren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectSanal Müzeen_US
dc.subjectDenizli Kent Müzesien_US
dc.subjectKent Kimliğien_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectVirtual Museumen_US
dc.subjectCity Museum of Denizlien_US
dc.subjectCity Identityen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmen adaylarıyla sanal kent müzesi geliştirmeye yönelik bir eylem araştırması: Denizli Kent Müzesi örneğien_US
dc.title.alternativeAn action research to develop a virtual city museum with social studies teacher candidates :The example of Denizli City Museumen_US
dc.typeMaster Thesisen_US
dc.departmentPAÜ, Enstitüler, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid832812en_US
dc.contributor.affiliationPamukkale Üniversitesien_US
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeMaster Thesis-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Tez Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10583006.pdf1.71 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

150
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

356
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.