Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56020
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYurdakal, İbrahim Halilen_US
dc.date.accessioned2023-12-15T07:09:25Z-
dc.date.available2023-12-15T07:09:25Z-
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56020-
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenliği adaylarının ilk okuma ve yazma öğretimi dersine ilişkin beklentileri ve bu beklentilerin gerçekleşme durumlarını belirlemek amaçlanmıştır. Nitel yaklaşımlardan durum araştırması desenine göre yapılandırılan araştırmanın örneklemini amaçlı örnekleme modellerinden ölçüt örnekleme ile seçilen 29 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Örneklemin 21’i kadın 8’i erkek olup tüm örneklem lisans ikinci sınıf öğrencisi ve ilk okuma yazma öğretimi dersini ilk kez alan adaylardan oluşmaktadır. Araştırmanın verileri hazırlanan ve 8 sorudan oluşan açık uçlu soru formu ile toplanmıştır. 2022-2023 eğitim-öğretim yılı güz dönemi başında ders öncesi toplanan ilk veriler ile dönem sonu toplanan veriler karşılaştırılarak sonuçlar analiz edilmiştir. Analiz sürecinde içerik analizi kullanılmış olup oluşturulan kod ve temalar tablolar ile gösterilmiş ve alıntılar ile desteklenmiştir. Araştırmanın bulgularına bakıldığında öğretmen adaylarının dönem başı beklentileri ile dönem sonu bu beklentilerinin karşılanma düzeyleri uyuşmaktadır. Dersin pratiğe dönük olması ve ders dışı öğretmenlik mesleğini yaparken kullanabilecekleri ek bilgilerin verilmesi öğretmen adayları tarafından olumlu karşılanmıştır. Adaylar ders kapsamında bazı düzenlemeler gerektiğine işaret etmiş olup özellikle dersin pratik kısmının MEB okullarında uygulanması, daha fazla materyal geliştirilmesi ve ders saatinin artırılması gerektiğini vurgulamıştır. Adayların dönem başı beklentileri ile ders içeriği kıyaslandığında ise özellikle çocuk psikolojisini anlayabilme, materyal geliştirme becerisi, sınıf yönetimi becerisi, etkili iletişim becerisi, etkinlik hazırlayabilme, sınıf içi problemleri çözebilme ve sınıfın fiziksel düzenlemesi gibi bilgi ve beceriler ders içeriğinde olmamasına rağmen öğrenciler tarafından dersten beklentiler şeklinde sunulmuştur. Her ne kadar dersin öğretim elemanları içerik dışında ek bilgiler ile bu kazanımları / becerileri kazandırabilecek olsa da öğrencilerin beklentileri ile ders içeriğinin uyuşmadığı söylenebilir.-
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkademik Platform Eğitim Ve Değişim Dergisi-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının ilk okuma ve yazma öğretimi dersine ilişkin beklentileri ve beklentilerin karşılanma durumuen_US
dc.typeArticleen_US
dc.authorid0000-0002-6333-5911en_US
dc.identifier.doi10.55150/apjec.1369572-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

98
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.