Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56078
Title: Öğretmen Görüşlerine Göre COVID-19 Salgını Sürecinde Uzaktan Eğitimde İlk Okuma Yazma Sorunları
Authors: Büyükdağ, Gizem
Susar Kırmızı, Fatma
Abstract: COVID-19 salgını eğitim kurumlarını büyük ölçüde etkilemiştir. Salgının başlaması ile birlikte neredeyse tüm dünya ülkelerinde uzaktan eğitime geçilmiştir. Uzaktan eğitim ülkelerin temel sorunu haline gelmiştir. Öğretmenler COVID-19 salgınında ilk okuma yazma öğretimi sürecini yönlendirmek için büyük bir özveri ortaya koymuştur. Bu araştırmanın amacı öğretmen görüşlerine göre uzaktan eğitim sürecinde ilk okuma yazma öğretiminde yaşanan sorunları tespit etmek ve sürecin işleyişini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi buna bağlı olarak da bütüncül tek durum deseni kullanılmıştır. Araştırma, 2020-2021 eğitim öğretim yılının bahar döneminde, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokulların 1. sınıfında görev yapan öğretmenlerle Denizli’de gerçekleştirilmiştir. Araştırmada katılımcıların belirlenmesinde “ölçüt örnekleme yöntemi” kullanılmıştır. Çalışma 14 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan 9 soruluk açık uçlu soru formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Veriler her iki araştırmacı tarafından büyük bir duyarlılıkla incelenmiş ve araştırmanın kodları çıkarılmıştır. İlişkili olan kodlar bir araya getirilerek temalara ulaşılmıştır. Tema ve kodların açıklanması için alıntılara yer verilmiştir. Öğretmen görüşlerine göre uzaktan eğitimde ilk okuma yazma öğretimi sürecinde fırsat eşitliği olumsuz yönde etkilenmiştir. İnternet ağ bağlantısı sorunları, tablet, bilgisayar, televizyon gibi teknolojik araç eksikliği, öğrencilere ders ortamı yaratamama vb. Öğretmenler uzaktan eğitimle yürütülen ilk okuma yazma öğretimi sürecinde velilerin etkisinin önemine vurgu yapmıştır. Araştırma sonucunda şu öneriler getirilebilir: COVID-19 salgının etkisinden dolayı uzaktan eğitim devam ettiği sürece ekonomik düzeyi iyi olmayan öğrencilere tablet dağıtılmalıdır. İlk okuma yazma öğretiminde uzaktan eğitimde karşılaşılan sorunların içeriğine ilişkin olarak kapsamlı araştırmalar yapılması için Milli Eğitim Bakanlığı ve üniversiteler işbirliği yapmalıdır.
URI: http://dx.doi.org/10.17679/inuefd.958090
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1180652
https://hdl.handle.net/11499/56078
ISSN: 1300-2899
2149-9683
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document - 2024-03-08T152200.350.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

8
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.