Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/56109
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Aybek, Eren Can | - |
dc.contributor.author | Kula Kartal, Seval | - |
dc.contributor.author | Yıldırım, Özen | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-16T06:45:24Z | - |
dc.date.available | 2023-12-16T06:45:24Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.issn | 2822-5600 | - |
dc.identifier.issn | 2822-5597 | - |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.52597/buje.1016634 | - |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1200980 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/56109 | - |
dc.description.abstract | Araştırmada Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yedinci sınıf düzeyi için sunulan maddelerin ölçme ve değerlendirme ilkelerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinden tesadüfi olarak seçilen üçer üniteden toplam 120 madde incelenmiştir. Maddelerin incelenmesinde alanyazın taraması sonucunda araştırmacılar tarafından geliştirilen madde inceleme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda maddelerde doğru yanıta yönlendirecek ipuçlarının bulunduğu, maddeyi yanıtlamak için gerekli olmayan metin ve görsellere yer verildiği, bileşik yanıt vermeyi gerektiren (I, II, III, IV gibi) maddelerin sıkça tercih edildiği belirlenmiştir. Bununla birlikte, maddelerde dilbilgisi kurallarına uyulduğu, ana fikrin seçeneklerde değil madde kökünde verildiği, maddelerin belirli bir görüşe ya da kanıya dayalı olmadığı, yönergelerin açık ve anlaşılır olduğu gözlemlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Test Maddelerinin Madde Yazım İlkelerine Uygunluğunun İncelenmesi | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 39-1 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 347 | en_US |
dc.identifier.endpage | 364 | en_US |
dc.department | Pamukkale University | en_US |
dc.identifier.doi | 10.52597/buje.1016634 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1200980 | en_US |
dc.institutionauthor | … | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (9).pdf | 872.18 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
62
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
20
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.