Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/56109
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAybek, Eren Can-
dc.contributor.authorKula Kartal, Seval-
dc.contributor.authorYıldırım, Özen-
dc.date.accessioned2023-12-16T06:45:24Z-
dc.date.available2023-12-16T06:45:24Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn2822-5600-
dc.identifier.issn2822-5597-
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.52597/buje.1016634-
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1200980-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/56109-
dc.description.abstractAraştırmada Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Müdürlüğü tarafından yedinci sınıf düzeyi için sunulan maddelerin ölçme ve değerlendirme ilkelerine uygunluğunun incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda fen bilgisi ve sosyal bilgiler derslerinden tesadüfi olarak seçilen üçer üniteden toplam 120 madde incelenmiştir. Maddelerin incelenmesinde alanyazın taraması sonucunda araştırmacılar tarafından geliştirilen madde inceleme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda maddelerde doğru yanıta yönlendirecek ipuçlarının bulunduğu, maddeyi yanıtlamak için gerekli olmayan metin ve görsellere yer verildiği, bileşik yanıt vermeyi gerektiren (I, II, III, IV gibi) maddelerin sıkça tercih edildiği belirlenmiştir. Bununla birlikte, maddelerde dilbilgisi kurallarına uyulduğu, ana fikrin seçeneklerde değil madde kökünde verildiği, maddelerin belirli bir görüşe ya da kanıya dayalı olmadığı, yönergelerin açık ve anlaşılır olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBoğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMilli Eğitim Bakanlığı Tarafından Yayınlanan Test Maddelerinin Madde Yazım İlkelerine Uygunluğunun İncelenmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume39-1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage347en_US
dc.identifier.endpage364en_US
dc.departmentPamukkale Universityen_US
dc.identifier.doi10.52597/buje.1016634-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1200980en_US
dc.institutionauthor-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (9).pdf872.18 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.